ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم!

دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۵۳ ب.ظ

اون درس اخلاق پزشکی یادتونه که استاد ِ نابغمون برا حافظ احرام بسته بود؟ ...

حالا امروز امتحان ِ همون درس رو داشتم. علاوه بر امتحان یک کار عملی هم دارم که باید امشب تحویل بدم. میخوام آخرش یک بیت حافظ بنویسم که مرهمی باشه بر حس حافظ دوستی ِ استاد ! :دی ولی خب هرچی فکر میکنم بیتی که در خور ِ استاد و به معنای عطوفت در حق کوچکتر و اینا باشه یادم نمیاد :دی ...

ای ادبیات مدارها ! ای حافظان ِ حافظ! ای هلو ها ! ای شفتالو ها !... آیا کسی نیست که مرا یاری کند؟؟! :دی

  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۵۳ ب.ظ
  • Elanor :)

نظرات  (۳۲)

دور شو از برم ای واعظ و بیهوده مگوی 
من نه آنم که دگر گوش به تزویر کنم 

البته اینو بنویسی فکر کنم درسشو بیفتی :))


پاسخ:
تو کلا بیا یه کمکی بکن!

اصن فک نکن! خب؟! :دی
باشه پس من فقط غلط املاییاتو میگیرم از این به بعد ! :| 
پاسخ:
:دی حالا گریه نکن!
چرا عزیزم اینو
فقط باید از یه شیرازی به خوایییی
مازیاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه می پنداشتیم
تا درخت دوستی کر بردهد
حالیا رفتیم و تخمی کاشتیم
گفتگوایین درویشی نبود
ورنه با تو ماجراها داشتیم
شعر بعدی
فکر بلبل همه آن است که گل شد یارش
 گل در اندیشه که چون عشوه کند در کارش 
دلربائئ همه آن نیست که عاشق بکشند
خواجه آنست که  باشد غم خدمتکارش

همینا یادم میاد
ببخشید
پاسخ:
:)))
ریحانه اینا رو بنویس که پیرمرد فک میکنه عاشقش شدم در هجرانش دارم میسوزم که!!

ولی مرسی :)
  • مستر نیمــا .
  • منم نظرم همون شعر فاطمه هست:))))))))))))
    ولی یه شعر مناسب حالت کنار گذاشتم امروز فردا پستش میکنم
    پاسخ:
    همتون کمر به افتادن من بستین نه؟! :))

    خب امشب رو کنید دیگه! :دی

    اگر دشنام فرمایی و گر نفرین دعا گویم

    جواب تلخ می‌زیبد لب لعل شکرخا را

    + و من الله توفیق!

    پاسخ:
    ای خوب بود :))
  • مستر نیمــا .
  • شعر نسرینو بفرستی میگه جواب تلخ دوست داری.با 3 میندازدت :))))))))
    پاسخ:
    دو دلم کردی مستر!
    :))
    نه خب منو اینو برای وقتی گفتم که افتادی و میخوای تجدید نظر کنه و پاست کنه! برای موقع نمره گرفتن اینم خوبه:

    ای که طبیب خسته‌ای روی زبان من ببین. 
    کاین دم و دود سینه‌ام بار دل است بر زبان

    ولی اگه افتادی و کلاً پاست نکرد اینو بگو:
    دردم نهفته به ز طبیبان مدعی
    باشد که از خزانه غیبم دوا کنند!!!
    پاسخ:
    نه بابا من میخوام 20 رو بگیرم ازش نسرین جان! :))
    بفرما مستر هم که خودش دستی بر آتش داره تایید کرد بعد هی تو ایراد بگیر :دی
    پاسخ:
    دله ها رو آتیش زدی تموم شد؟؟ :دی
  • مستر نیمــا .
  • یعنی اون بیت دوم نسرین دل سنگم آب میکنه هااااا :))))
    پاسخ:
    ینی همینو بنویسم؟؟ تایید میکنید؟ 20 رو بهم میده؟؟ تضمینی؟؟ :))
    بزار برم حافظ و بیارم از رو اون بنوسم
    پاسخ:
    :)) همه رو درگیر کردم من!
    صبح است وژاله می چکد همی
    برگ صبوح سازوبده جام یکمنی
    در بحر ماتی و منی افتاده ام بیار
    می تا خلاص بخشدم از ماتی و منی
    آخه عاشقانه ننویسی که بهت نمره نمی ده
    راس می گم به خدا
    پاسخ:
    بدبختی همه ی شعرای حافظ یه مضمون عاشقانه هم داره! :| :دی
    خود استادم آدم عاشقیه
    جدی می گم کسی که حافظ خونه و این جوری که تو می گی حافظ دوست داره باید عاشق باشه
    توی شیراز عاشق ها "عاشق های واقعی نه اینایی که با یه شماره دل دادن و قلوه گرفتن ونه اون دوس دختر دوس پسرهایی که ازاول دوستی قرار بوده ازدواج کنن"برای اول جایی که می خوان برن حافظیه است
    رسم جا افتاده ای هر کی بعد خواستگاری "از طریق کاملن خانوادگی"خواس به پسره جواب مثبت بده جای قرارو می زاره حافظیه طرف خودش می فهمه جوا بعله می باشد
    پاسخ:
    اوووووووووو چه با کلاس! چه عشقولانه....

    دلم خواست شیراز میبودم خب...

    +البته همسر مهربان بنده عملا هیییییییچی از شعر سرش نمیشه! هیچی! :)))
    قدم شمابر چشم
    شما تشریف بیارین اینجانب شخصن مهمان نوازی می کند هتل هم نیازی ندارین اتاق و خونه ی ما دربست در اختیارتون
    خوب لابد به جز شعر به یه چیز دیگه ی تو عاشقی اعتقاد داره
    همه ی اون عاشق هایم  که میرن حافظیه اهل شعر نیستن شاید اول شعری که بخونن همون لحظه است که می خوان برای زندگی با عشقشون از اون پسرک 8 ساله که همیشه زیر نزدیک ترین درخت به مقبره ی حافظ میشینه فال بگیرن و شروع کنن به خوندن شعر
    حد اقل 70 درصدشون همینه ولی چون جا افتاده اصولن زیاد این صحنه ها تو حافظ می بینی
    پاسخ:
    مرررسی ! من بالاخره یه بار اردیبهشت میام شیراز! حالا ببین کی گفتم! :))

    اتفاقا گاهی اوقات از من احساساتی تر میشه! :دی خودمم باورم نمیشه وقتی بعضی رفتاراشو میبینم! میگم ینی یه مرد هم میتونه انقد رمانتیک باشه واقعا؟! :دی

    حیف شد دیگه! از ما گذشت! ان شاا... عروسی خودت! :دی
    گفتی احساسی یاد جمله ی مامان افتادم که می گفت
    ریحانه مامان اگه یه روز دیدی یه مرد داره گریه می کنه یقین داشته باش از دل نشات می گیره شک نکن
    می گفت مردا سخت احساساتشونو نشون می دن ولی فواره ی احساساتن اینو یه زن وقتی می فهمه که همون مرده باهمون سختی که گفتم یه کم یه کم یه کم از احساساتشو نشون داده
    اون وقت می فهمی دل بزگی داره
    مامان می گه مردا همه جوره مغرورن همه جوره چه احساسی چه مدیریتی چه تصمیماتی چه ....
    ولی اونایشون که عاشق زن هاشونن با اینکه غرورشون رو کنار نمی زارن ولی همچین زنشون رو روسرشون نگه می دارن و تو جمع نشونش می دن که نه کسی می تونه تو بهش بگه نه بگن مرده زن ذلیله
    مادراست دیگر حرف های شیرین زیاد می زند
    پاسخ:
    مامانت کاملا درست میگن عزیزم! :)

    منم منظورم از احساساتی دقیقا همین بود...
    گرچه دوریم از بساط قرب و همت دور نیست
    بنده شاه شماییم و ثنا خوان شما
    ای شهنشاه بلند اختر خدا را همتی
    تا ببوسم همچو اختر خاک ایوان شما
    می کند میس نون دعایی بشنو آمینی بگو
    روزی ما باد بیستِ شکّر افشان شما!

    بیت آخر دو تا کلمه تغییر کرد همش. عب نداره کی به که! نمی فهمه!. بیست تضمینی. قابلتم نداره د:
    پاسخ:
    خیلی خوب بود ناصر خداییش!
    ولی اون رو حافظ مث خواهر مادرش حساسه!!!! میزنه نصفم میکنه!!! :)))

    به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد

    تو را در این سخن انکار کار ما نرسد


    http://ganjoor.net/hafez/ghazal/sh156/

    پاسخ:
    من این بیتو خیلی دوست دارم :)
    چه لطف بود که ناگاه رشحه قلمت
    حقوق خدمت ما عرضه کرد بر قدمت
    مرا ذلیل مگردان به شکر این نعمتی
    که داشت دولت سرمد عزیز و محترمت
    روان تشنه ی ما را به جرعه ای دریاب
    چو میدهند زلال خضر ز جام جمت
    همیشه وقت تو ای عیسی صبا خوش باد
    که جان حافظ دلخسته زنده شد به دمت
    پاسخ:
    مرسی رامگا جان :***) همینو نوشتم ^_^
  • خارج از چارچوب
  • سرای مدرسه و بحث علم و طاق و رواق
    چه سود چون دل دانا و چشم بینا نیست
    سرای قاضی یزد ارچه منبع فضل است
    خلاف نیست که علم نظر در آنجا نیست.


    پاسخ:
    این که کلا استاد و دانشگاهو با خاک یکسان کرده :)))
    فردا شده و من اومدم نتیجه رو ببینم.
    + همسایه شدیم عزیزدل چش روشنی هم بیار برا خونه جدیدم :)))))
    پاسخ:
    با تقدیر از بیت ارسالی ناصر ، بیت ِ رامگا به عنوان برنده ی مسابقه اعلام میشود :)))
  • فاطمه (خودکار بیک)

  • بارها گفته‌ام و بار دگر می‌گویم

    که من دلشده این ره نه به خود می‌پویم

    در پس آینه طوطی صفتم داشته‌اند  

    آن چه استاد ازل گفت بگو می‌گویم

    من اگر خارم و گر گل چمن آرایی هست


    :دی

    پاسخ:
    ینی اگر من جواب سوالا رو غلط زدم تقصیر من نیست؟؟ :))
  • مستر نیمــا .
  • پست جدیدو دریاب
    پاسخ:
    :)

    +چیه مگه؟! :دی
    الان من چجوری ام :(((((((
    اصن زبانم از بیان خوشحالی انتخاب بیتم قاصره :-D
    ایشالله ۲۰ میشی عزیزم
    پاسخ:
    تو الان خیلی خوبی! خیلیییییییی!!!

    حالا بعدا میام نمره ام رو هم میگم! :))
    چشمات روشن عزیزم شیرنی ما فراموش نشه لطفن
    پاسخ:
    مرسی :)

    شیرینی؟؟؟؟؟
    فکر کردی کامنتای پست جدیدو بستی نمیایم اینجا نظر بدیم؟ :دی
    :)))))

    پاسخ:
    نه من میدونم شما همه جا نظر میدین!! :))))))
    ی بیت از حافظ آخر کار عملی باید چیز جالبی باشه . چی نوشتید آخر ؟
    پاسخ:
    یه بیت نبود چن تا بیت بود! :دی

    کامنت رامگا جان رو نوشتم :)
  • هولدن کالفیلد
  • اون حرفی که دو سه تا پست قبلتر نزدم، یه مقداریش به پست "محسن چاوشی گون" تو میخواست اشاره کنه!
    یقیه اش رو هم باز نمیگم، باشد که بشتر خودت خودت رو لو بدی!
    پاسخ:
    خب من که نگفتم من احساس خوشبختی نمیکنم یا دوسش ندارم یا دوسم نداره یا هر چی! فقط یه کم از نگرانی های طبیعیم حرف زدم...
    ابراز خوشحالی بابت انتخاب بیت :)))))))))))))))9
    ایشالله که 20 میشی :*
    پاسخ:
    :)))

    ان شاا...
    جلل الخالق:-o
    کامنتتا دوتاش اومده :-D
    :-? :(((((((((((((((
    اولی ثبت نشده بود که :-P
    پاسخ:
    مگه میشه تو کامنت بذاری و ثبت نشه بانو جان؟ :)
    ولی حق من بود اول بشم د:
    پاسخ:
    حقتو خوردن! مث همیشه! :دی
    رفقای دوران اوجتو هنوز پیدا نکردی؟
    +یه خروس آوردن تو خونه. خدایا!!!
    پاسخ:
    به طور نسبی آره ولی به طور کامل نه ...

    +خروس؟؟
    آیا این مکان آپ خواهد شد ؟
    آیا نویسنده ی این بلاگ دلش به حال وبش خواهد سوخت ؟
    ....
    الان تو آپ نیستی من سر به سر کی بذارم خب ؟ :(
    پاسخ:
    الان من آپم! :دی
    آیا این مکان آپ خواهد شد ؟
    آیا نویسنده ی این بلاگ دلش به حال وبش خواهد سوخت ؟
    ....
    الان تو آپ نیستی من سر به سر کی بذارم خب ؟ :(
    پاسخ:
    عزیزم آپم دیگه! حالا چرا گریه میکنی؟؟! :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">