ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

آدم نمیدونه بگه دگم یا بگه مذهبی!

جمعه, ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹ ق.ظ

ضمن عرض سلام و تسلیت و اینجور صحبتهای معمول ،

جا داره بنده برای غیبت صغری معذرت خواهی کنم! میدونم خیلی دلتون برام تنگ شده بود و روزها با یادم نوحه سر میدادید و شب ها صورت چنگ میزدن و در کل "بسی خست روی و بسی کند موی" بودید ! ولی خب الان دیگه جای گریه نیست! لبخند بزنید که بنده باز به آغوشتون بازگشتم!!

یه هفته ای رفته بودم تهران. یه روزه اومدم. دوشنبه هفته دیگه امتحان دارم. چند روز فرجه روماتو بود یکی دو جلسه هم که غیبت کردم و رفتم خلاصه.

حالا از خاطرات سفر بگذریم و بی خیال شیم. یه موضوع دیگه ای رو میخواستم مورد نقد و بررسی حکیمانه خودم قرار بدم و در و گهر هام رو بپاشونم دو رو بر! :دی تلگرام من هم مثل همتون پر از گروه های جور وا جور. یکی از این گروه ها مال خانمهای متاهل که توش حرفهای بی ادبی میزنن!! :))
البته من 95% حرفهاشون رو قبلا شنیدم (بس که من چشم و گوش بسته بودم از بچگی! :| ) ولی خب 5% حرفهاشون واقعا جدیده!!!!

(خب دیگه همینجا با لبخند این شکلات رو به کودکان منفی 18 سال اهدا میکنم و میخوام که صحنه رو ترک کنند تا من ادامه بدم! آفرین خاله!)

از قضا دیشب یک بحث خیلی جالبی درگرفت! کلا تو این گروه کش مکش بین طب سنتی و پزشکی مدرن زیاده. خب این طبعیه. ما پزشک ها همیشه یاد میگیریم که در مورد طب سنتی نظری ندیم. چون اطلاعاتی نداریم. ولی بعضی حرفها دیگه قابل سکوت نیست!!

بحث از اونجایی در گرفت که طب سنتی میگه در قاعدگی زن نباید به خودش آب بزنه و پزشکی جدید میگه با اینکار بدن زن مستعد انواع عفونت ها میشه و از این دست بحث هایی که تقریبا 99% خانمها در موردش شنیدن. یا راه اولو انتخاب کردن یا دوم. خب تا اینحا بحثی نیست. من و مامانم هم همیشه سر این قضیه بحث داریم. اون نظر خودشو داره و من نظر خودمو و این طبیعیه.

ولی قضیه از اونجایی جالب میشه که یکی از خانمها با ید بسیار طولایی در مورد این صحبت میکرد که در هنگام قاعدگی اگر نزدیکی صورت بگیره و فرزندی حاصل بشه اون فرزند دچار مشکلات زیادی خواهد شد!!!!!

در این باب احادیث به قول خودش موثقی هم رو کرد!!!

جا داره عرض کنم بله! ما قبول داریم در هنگام قاعدگی نزدیکی مشکلات زیادی داره و نباید باشه... ولی بچه؟؟؟؟؟؟ بسته شدن نطفه در قاعدگی؟؟؟؟؟؟ مگه میشه؟؟؟ مگه داریم؟؟؟؟

هرکسی فقط رشته ی تجربی رو خونده باشه (و نه اینکه در حیطه پزشکی ورود داشته باشه) به خوبی به این امر واقفه که از نظر علمی این مسئله حتی یک درصد توجیه نداره! حتی یک درصد!

عده ای اومدن و گفتن نمیشه همچین چیزی. تو قاعدگی اصلا تخمکی نیست که اسپرم احتمالی بتونه بارورش کنه... ولی این خانم بر پایه ی همون اسناد و احادیث گفت شما جاهلین و دارین به دین خدا تهمت دروغ میزنین!!

بببینید عزیزان . من دانشجوی پزشکی هیچ گونه اطلاعاتی در زمینه کلام و حدیث ندارم. نمیدونم کدوم حدیث سند محکمی داره و کدوم نداره. نمیدونم اون حدیثی که سند محکم داره ، درست ترجمه شده یا نه. نمیدونم تفسیر برابر ترجمه هست یا نه. من از اینا سر در نمیارم ولی از یک چیز سر در میارم. امکان بسته شدن نطفه تنها بعد از اولیشن یا تخمک گذاری زن هست و این اتفاق در دوران قاعدگی نمیفته! قاعدگی به طور نرمال 7 روز اول سیکل ه. (به طور غیر نرمال 3 تا 10 روز اول) و تخمک گذاری روز 14 سیکل. این رو علم سالهاست ثابت کرده. اصلا تمام روش های پیشگیری از بارداری طبیعی و قرص ها و حتی درمان نازایی از رو همین سیکل صورت میگیره. اینها چیزهایی هستند که طی سالها تجربه و آزمون و خطا به دست اومدن.

من حق دارم به عنوان یه دانشجوی پزشکی علم که توجیه داره و در عمل میلیون ها بار خودش رو در این زمینه ثابت کرده مقدم بدونم به حدیثی که در صحتش شک دارم...

فلذا خواهش میکنم از شمایی که مذهبی هستید ، شمایی که دستتون تو کاره ، شمایی که حالیتونه... همین شما! برید اثبات کنید! حدیثی که محکم نیست رو نذارید که بعد چهار نفر مثل من با ایمان ضعیفشون بقیه حدیث ها رو هم باور نکنن!! یا اگر واقعا بنظرتون این حدیث محکمه براش شاهد مثال بیارین! این همه تحقیق تو دنیا! بگید آقا سونوگرفی ثابت کرد این جنین در دوران قاعدگی مادر بسته شده! ما میگیم چشم! یه مورد هم که باشه باز هم نشون گر صحت حدیثه! نه اینکه...

چی بگم والللا...

  • موافقین ۳ مخالفین ۱
  • جمعه, ۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹ ق.ظ
  • Elanor :)

نظرات  (۱۰)

انقدر ازین قبیل احادیث شنیدیم که دیگه سخت میشه یه روایت یا حدیثی رو باور کرد..

منم همیشه برام سوال بود که آخه دوران قاعدگی تخمکی وجود نداره پس چرا احادیث اینجوری میگن؟!
پاسخ:
واللا نگار جان من تا الان این حدیثو نشنیده بودم (البته متاسفانه اطلاعات دینی و حدیثیم کمه. اطلاعات احکامیم قابل بخشش تره!! :)) )
نفیس اون شب تو مسنجر یادته:)))))
+دیگه به من شکلات تعلق نمیگیره...هعی...:))))
پاسخ:
تو که اصن حرفشو نزن!! دهن منو سرویس کردی!! :))
  • فاطمه (خودکار بیک)
  • من با اینکه ریاضی میخونم و زیاد با این مسائل به صورت علمی آشنا نیستم اما باز مطمئنم همچین چیزی ممکن نیست اصلا! 
    در مورد حدیث احتمالا نسرین باید بدونه... 
    پاسخ:
    اره منم به نسرین فکر کردم :)
  • شباهنگ (تورنادوی سابق)
  • نسرین وارد می‌شود
    درین درین

    آقااااااااا
    حتی من که ریاضی خوندم هم اینارو میدونستم
    ولی در مورد این احادیث عرضم به حضورتون حضور انورتون البته؛ که کلی کتاب نوشته شده و تاکنون کسی تکذیبش نکرده
    بعد از تعطیلات میرم از استادم میپرسم ته تو قضیه رو دربیارم و در پستی با قالب دخترانه و رمزی که همانا مارک ساعتمه به سمع و نظرتون برسونم
    پاسخ:
    ما منتظریم به هر حال..‌ :دی
    سلام,سرى به این لینک  بزنید لطفا
    http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa23346
    پاسخ:
    سلام:)

    نمیدونم واللا. بنده در تکست های معتبر پزشکی تا بحال تخمک گذاری در زمان قاعدگی رو ندیدم... شاید هم درست باشه این احادیث و معتبر...
    سلام بانو
    من به طور تخصصی در مورد این موارد تحقیق نکردم ولی تو موضوعات دیگه که در مورد احادیث تحقیق کردم دیدم ما بعضی اوقات توی جای نادرستی دنبال جوابش می گردیم.
    مثلا تو این احادیث ما دنبال شکل گیری بچه توی این زمان می گردیم، ولی باید ببینیم منظور از دوران قاعدگی چیه؟
    در زبان دین دوران قاعدگی تا زمان غسل ادامه داره، یعنی اگر مدت خون ریزی هم تمام شده باشه ولی غسل صورت نگرفته باشه، هم چنان این تاثیر بر بچه و حرمت نزدیکی وجود داره( که ابته تاخیرش هم حرامه چون نماز ها قضا محسوب میشن دیگه)، یا خانمی که به دلیل مشکلاتی که داره بیشتر از زمان معمول خون ریزی داره ، در حالی که قضیه دیگه متفاوته با بحث تخمک گزاری( حالا نمی دونم توی اون زمان امکان باروری هست یا نه) ولی در زبان دین به اون قاعدگی میگن.
     گاهی فهمیدن منظور حدیث سخت میشه. این هایی که منم گفتم الان شاید چیزایی خیلی تبتدایی باشن و اگه کسی تحقیق کنه بتونه جواب های محکم تری پیدا کنه.
    پاسخ:
    سلام :)
    این قضیه قبل از غسل رو یکی از خانمها مطرح کردن و ایشون رد فرمودن! در مورد بیشتر از زمان معمول من راستش اطلاعات درستی ندارم...
    میشه آقا میشه
    من دیدم میشه (از الکی یعنی مثلا من دکترم)    :))))))))))
    پاسخ:
    :)) خب معرفی کن ما هم خوشحال میشیم :)



    +در پاسخ خانم نور که حدیث رو خواسته بودن. ایشون این عکسو گذاشتن تو گروه:
    http://s3.picofile.com/file/8218924318/photo_2015_10_24_21_15_54.jpg
    می دونی خیلی از این احادیث پایه و اساس درستی ندارن و خوب که بررسی می کنی می بینی جعلی هستن. اما علت این که زن و مرد منع شدن از نزدیکی موقع قاعدگی احتمالاً بالا رفتن امکان بیمار شدن هست. مدت ها قبل یه جستجو کردم در این مورد و یه مقاله پیدا کردم که نزدیکی در دوران قاعدگی احتمال بروز سرطان سرویکس رو بالا می بره همین.
    دقیقاً مثل حرام بودن خوردن بعضی از گوشت ها مثلاً گوشت خوک، خرگوش و از این قبیل شاید خوب پخته بشه مشکل انگلی یا ایجاد بیماری نداشته باشه ولی در واقع یه مشکل عمده برای سلامتی داره اونم اینه که همش چربی خالص هست!
    پاسخ:
    بله اون که درسته بیماری میاره ولی بحث سر به وجود اومدن جنین در اون دورانه...
  • میرزاده خاتون
  • خیلی جالب بود D: جالبترش اینه که اینجور آدما رو هیچ‌جوری نمی‌تونی قانع کنی که چرت می‌گن
    پاسخ:
    دقیقا ! میگن شما مرتدین حتی!! :)))
    خدا بگم چیکارت کنه نفیسه . همینکه ذکر کردی ایشون چی گفتن و هنوز حرفای تو رو نخونده بودم ریسه رفتم از خنده . علتشم که میدونی چیه !!! همون اندک علم در رشته ی تجربی :)))))))))))))))))))))))))))))))))))) چی بگم واللههههههههههه :)))))))) مردم از خنده . 
    اتفاقا چند روز پیش توی یکی از گروههای بخشمون که شکر خدا ازش لیو دادم یکی از پرسنل تحصیل کرده مطلبی رو در مورد همین مورد اولی که نوشتی نشر داده بود و میگفت اب نزنین . ادرار خودش استریل کننده و پاک کننده ست ! باور کن به خدا قسم با خوندن همین مطلب به شعور خودم شک کردم که عضو اون گروهم و سریعا لیو دادم . ادرار استریل ِ !!!!!! نه جان من تو بگو ادرار استریل ِ ؟؟؟ مثل این می مونه بگیم چون با خون استریل کار میکنیم پس خونی که ریخته میشه حکم طاهر و پاک بودن داره و استریل ِ ! 
    پاسخ:
    :))))

    واللا خب ادرار درسته باکتری نداره ولی دیگه استریل ... چی بگم؟ اگه قرار بود استریل باشه اصلا چرا خدا حکم طهارتو داد خب؟! :|
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">