ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

مقصود تویی ، روپوش و استتسکوپ بهانه !

چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴ ب.ظ

به عقیده ی من "باربارا بیتز" خیلی آدم ِ بیکاری بوده که 967 صفحه را به کتاب "اصول معاینه فیزیکی و گرفتن شرح حال" اختصاص داده است!

معاینه فیزیکی تنها یک اصل دارد! معاینه ی چشم ها ! چشم که شاد باشد بیماری وحود ندارد و در غیر اینصورت کلیه امراض محتمل اند...

گرفتن شرح حال هم یک سوال ساده بیش نیست : " آیا حال عمومی دلتان خوب است؟؟ "

  • موافقین ۸ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴ ب.ظ
  • Elanor :)

نظرات  (۱۴)

  • هولدن کالفیلد
  • اینجوری باشه 1100 صفحه Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders
    ملقب به DSM رو بریزیم دور دیگه؟ :|
    لینک نمیکنه چرا؟ دی اس ام اینه:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Diagnostic_and_Statistical_Manual_of_Mental_Disorders
    پاسخ:
    آره اینم از اسمش مشخصه چیز چرتیه!!!

    +اگه شرایط یه جوری پیش بره احتمال اینکه اسفند مجبور شم یه ماه برم بخش روان وجود داره. از الان بابتش ناراحتم :|
    واقعا که . با این شرح حال گرفتنت :))))))))))))))))))
    دیشب یه مریض داشتم بهم گفت گردنم درد میکنه . دردش از پشت گردن شروع میشه و به سرم میرسه . گفتم به دکتر گفتی ؟ گفت نه ! گفتم چرا ؟ گفت چون نگهم میداره . میخوام برم خونه . 
    شب دکترش اومد گفتم فلان بیمار اینطور میگه . سر تکون داد گفت خدمتش میرسم . 
    شب سه تا تزریق عضلانی استت براش نوشت و رفتم تا اجرا کنم .  بهش گفتم به دکتر گفتی گردنت درد میکنه ؟ گفت نه ولی خودش فهمید :)))))))))))))))) از حرفش خندیدم . گفت ببینم نکنه تو بهش گفتی . گفتم برگرد امپولتُ بزنم خوب شی . صبح وقت راند بخش کلی دعام کرد . گفت شماها واقعا فرشته این . خوش به سعادتون که هم دنیا رو دارین و هم اخرتُ . دنیا که هیچ . ولی امیدوارم که اخرتُ داشته باشم 
    پاسخ:
    :)))

    +خدا کنه واقعا یه دعای خیر واقعی پشتش باشه. تو این دنیا که تا الانش جوونیمون داره میره!
  • شباهنگ (تورنادوی سابق)
  • :)

    خوب است

    اما

    تو باور نکن...
    پاسخ:
    :(
    چند وقت قبل داشتم یه کتاب تایپ می کردم درباره ایریدولوژی و روش فهمیدن انواع بیماری ها از رنگ و حالت عنبیه چشم خیلی جالب بود:)
    پاسخ:
    آره چشم ها کلا خیلی اعجاب برانگیزن :)
  • هولدن کالفیلد
  • وااااااااااییییییییی! میشه من برم؟
    خاک تو سر... اممم. خاک تو سر مُراد!!! نکنن، تو چرا نمیخوای بری؟ :|
    پاسخ:
    خب دوست ندارم روان! چیکا کنم؟! :|
    اگه اینجوره من دکترم :دی
    پاسخ:
    بله بله! :دی

    گر طبیبانه بیایی بر سر بالینم
    به دو عالم ندهم لذت بیماری را...
    یه خسته نباشید حسابی هم عرض کنیم خدمت شما که قریب به هزار صفحه کتاب رو میخونی 
    :)
    راستی نفیسه جون .... 
    کار ترجمه داشتی من درخدمتم 
    قول میدم دانشجویی حساب کنم :)
    پاسخ:
    مرسی :دی

    چشم خانم :دی
    یه شعر در مورد hardware interrupt بگو ببینم:|
    آیکن مهندس غریب وسط جمع دکاتیر!
    پاسخ:
    یه سری مضامین در رابطه با "سخت افزار کلمات ِ بی رحمت در تقابل با نرم افزار ِ لبخند ِ زیبایت "تو ذهنم هست! منتها اولی از برای ماست و دومی برای اغیار!
    :))
    خب چون سر رشته ای در این امور ندارم از همین بیشتر نباید ازم انتظار داشت خدایی :دی
  • آبجی خانوم
  • تو ی نابغه ای الانور
    آفرین
    پاسخ:
    عه وا؟؟؟ با من بودین؟؟؟ :))

    آیکون ذوق مرگ! :دی
    این نیز بگذرد :)))
    پاسخ:
    عمر ما نیز بگذرد البته نگین جان!
    تو هم یه کتاب بنویس!
    پاسخ:
    آخه مشکل اینجاست کتاب من دو خط بیشتر نداره خب! :))
  • زهرا رضایی
  • تو بخش اطفال این فانتزیت حقیقت پیدا میکنه، تو اطفال میگن اگه چشماشون برق نداشت، یعنی واقعن حالشون بده و حتما درس خسابی معاینه شون کنین!! 
    استادامون تو اطفال همیشه منو دوس داشتن چون میگفتن توام مث بچه ها چشمات برق میزنه :)))
    پاسخ:
    :)))
    آخی زهرا جونی. تو خب از بس نازی چشات برق میزنه :)
    اگه تو چشمای من نگاه کنی ...حال عمومی دلم هم معلوم می شه ...
    ( :
    پاسخ:
    چقد خوب ^_^
  • نفس نقره ای
  • چقد این پسته باحال بود ^_^
    پاسخ:
    با حالی از خودتونه! :دی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">