ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

توکل بایدش!

چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲ ق.ظ

+خب! راستش اون اولهای ازدواجمون که من به فحش دادنهای پسرونه ی محسن به در و دیوار (!) عادت نداشتم و روحیاتم همونطور که خواننده های قدیمی میدونن بسیار حساس بود ، هی بهش میگفتم " محسن با کائنات مهربون باش!" ... حالا خودم دارم سعی میکنم با کائنات مهربون باشم!

من تلاش خودمو کردم و این خیلی بهم آرامش داد. بقیه اش رو سپردم به خدا. امیدوام هر اتفاقی که خواهد افتاد بهترین حالت باشه. به قول حضرت حافظ  : "تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست/ راهرو گر صد هنر دارد ... چی جون داداش؟؟؟... آفرین !.... توکل بایدش!"


++ بعد اینکه مرسی از تمام دوستانی که اینجا و تو اینستا روز پزشک رو تبریک گفتن. ^_^ مرسی از آقای دنتیست به ضورت ویژه که تو پستش من رو هیجان زده کرد. ایشاا... فارغ التحصیلیه بچه شون جبران کنیم ! :)))

راستش من خودم رو هنوز پزشک نمیدونم ولی خب تو رو خدا با پزشکها مهربون باشید. اونا اون چیزی که شما فکر میکنید نیستن! بارها گفتم تو هر قشری هم آدم خوب هست هم بد. قشر پزشکان هم از این قضیه مسثنا نیست. ولی این آدمای نه چندان خوب تعدادشون اونقدر زیاد نیست. اگر میبنید پزشکتون زود شما رو ویزیت میکنه فکر نکنید که مشکلتون رو نفهمیده و داره چرت و پرت نسخه میکنه! باور کنید اینکه شما شکایت اصلیتون درد قفسه سینه فعالیتی ه خودش پزشک رو از وضعیت شما مطلع میکنه. لازم نیست بهش بگید نوک انگشت پای چپتون هم خواب میره و 10 سال پیش آپاندیستون رو برداشتین! اینا هیچ ربطی به بیماری فعلیتون نداره. (البته بعضی امراض بهم مربوطن ولی وقتی میبینین دکترتون بعد از شنیدن بقیه شکایاتتون میگه اینا چیزی نیست فکر نکنید الان شما رو شکل یه کیسه پر پول میبینه و میخواد زود بفرستتون بیرون که یه کیسه پول دیگه بیاد تو!)

80% استادهای من (که خیلی هم آدمهای خاصی نیستن) مریضها رو تو درمانگاه بدون برگه ویزیت هم معاینه میکنن و این اصلا عجیب نیست. ضمن اینکه اون دکتر بیچاره سالها برا جایی که توش واستاده زحمت کشیده. از بچگیش تا الان نه تفریح کرده. نه با خانواده اش بوده. نه تابستون داشته نه عید نه زمستون. نه شب نه روز! منتی بر سر کسی نیست ولی اگر حالا ماشین شاسی بلند تو 40 سالگی سوار میشه دلیل نمیشه که حق بقیه رو خورده باشه. وقتی بقیه خواب بودن و اون تو اورژانس هر نیم ساعت وایتال ساین مریض چک میکرد چرا کسی نبود خودشو با اون مقایسه کنه؟


+++ بد اینکه فاز اینایی که مینویسن شهریور مبارک چیه دقیقا؟؟ :))) آقا شهریور هم مگه مبارکی داره؟ واللا ما که هیچی از تابستون نفهمیدیم ولی خداییش شهریور مبارکی نداره ها ! حالا پاییز مبارکه رو یه جایی تو دلم جا میدم ولی اینو کجای دلم بذارم؟؟ :))


++++در نهایت هم تاکید میکنم بخش داخلی خر است!

  • موافقین ۹ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲ ق.ظ
  • Elanor :)

نظرات  (۱۶)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • عه عه یادم رفت به شما تبریک بگم. ان شاءالله وسیله خییر باشی دکتر الانور زاده.خداییش پزشکا شب و روز ندارن. همیشه وقتی یاد پزشکی میافتم یه غم پنهانی درونم چشمک می زنه، یه بخشیش برای اینه. که ننتونستم بابا رو به آرزوی دکتر شدنم برسونم، اون یه بخشش دیگه اش نمیدونم برای چچیه؟ چون من اصلا شهاممت و دل و شجاعت کارای مربوط به این شغل و ندارم . :* عاقبت بخیر باشی بانو.
    پاسخ:
    مرسی خانم دوست داشتنی :*)
    جا داشت یه عکس از استتسکوپ لیت منت بذاری :(
    + خداوکیلی شهریور مبارکو منم نمی فهمم :||
    پاسخ:
    بابا کشتی منو تو ! :)))

    تو اینستا گذاشتم دیگه! چن بار بذارم ؟ :))
    بعدم اینکه رفلکس پلانتار چند تا پست پایین تر کم بود وایتال ساین عم اضافه شد ؟ [آیکن یکی که مرض داره گیر میده :))) ]
    پاسخ:
    بنویسیم و بخوانیم :

    رفلکس پوستی کف پایی
    و علائم حیاتی

    خوبه؟ :| :))

    +به جای رفلکس کلمه معادل ندیدم جایی...
    سلام
    با تاخیر روز پزشک بر شما مبارک باشه
    این روزها جامعه پزشکی بدجوری زیر تیغ انتقاد هست
    و کسی منکر زحمات پزشک های متعهد و دلسوز نیست
    ولی حساسیت این شغل سطح انتظارات رو خیلی بالا میبره، ضمنا شنیدن صحبتهای بیمار قبل پیچیدن نسخه برای بیمار خیلی مهمه..به قول معرف بذارید اول بیمار روضه بخونه بعد شما جامعه اطبا نسخه بپیچید! خخخخ
    امیدوارم یکی از بهترین پزشک های متخصص و متعهد این کشور باشید
    از این که به وبلاگم اصلا سر هم نمیزنید سپاسگزارم!
    به آقا محسن هم سلام برسونید

    پاسخ:
    سلام از ماست :دی

    ببینید آقا احسان تو مراکز دولتی و درمانگاه های وابسته به بیمارستان که مریض پس از طرح تحول توسط پزشک متخصص و فوق تخصص به صورت رایگان با دفترچه تامین اجتماعی و قیمت پایین (فک کنم 3500) با سلامت ویزیت میشه ، به قدری حجم مریض ها بالاست که من خودم به عنوان یه منبع کاملا ریلایبل (! باز الان فاطمه میاد میگه این چیه؟ خب بابا قابل اعتماد!) به شما میگم که واقعا نمیشه گذاشت بعضی مریض ها برن بالای منبر!

    شما اضافه بفرمایید بر اینکه پزشک 7 صبح میاد بیمارستان. مریض های بخش رو ویزیت میکنه. مشاوره ها رو انجام میده. در مورنینگ حاضر میشه و بعد با 4 نفر دانشجو میره درمانگاه ! به خدا ساعت 2 عصر هم با همین شیوه تموم نمیشه! حالا شما بذار مریض بره بالا منبر! (ضمن اینکه نمیشه برا دانشجو توضیح نداد. خب اینام باید یه چی یاد بگیرن پس فردا طبابت کنن دیگه) اینم از مشکلات طرح تحوله. ما فرهنگ سازیه اینکه حالا خدمات رایگانه دلیل نمیشه هیچیمون نیست و فقط میخوایم فشارمون گرفته بشه پس نریم پیش فوق تخصص رو نداریم! واقعا نداریم! و این مشکلات به وجود میاد.

    +البته من در مطب های خصوصی و در شرایطی که 40 نفر در صف انتظار نباشند و مطب خلوت باشه کاملا به شما حق میدم. پزشک باید وقت کافی (فک کنم 20 دقیقه است برا هر مریض) بذاره.

    ++ به خدا من هیچ وبی رو نمیخونم. مگه اینکه گذری و اتفاقی پیش بیاد! :(( آقا داخلی خره! چرا هیچکی متوجه نیست؟ :(( (آیکون توجیه وبلاگ نخوندن های من! )
  • آقاگل ‌‌‌‌
  • اول اینکه بعنوان یک آقاگل که سعید هم هست امیدوارم کارتون درست بشه. حالا هرچقدرم که با سعیدا خوب نباشید :)
    .
    دوم اینکه روز پزشک رو مجدد با استفاده از همین تریبون تبریک میگم. خدایی بعضی دکترها حقشونه که حتی بیشتر از این ها رو داشته باشن. ولی بعضییام بی انصافن. به شدت هم بی انصافن! اصلا روز اون بی انصاف ها قبول نباشه! والا!
    .
    مورد سه اگه فهمیدین به منم بگین! شهریور اصلا ذاتش خرابه! اصلا نابودتربین ماه ساله! آخه چی این مبارکه؟ :/  

    پاسخ:
    وای خدا مردم از خنده ! :)))))))))))))))))))

    روزشون قبول نباشه؟؟؟

    سعید خان ، قبول انصافا ؟؟! :))))

    +آقا این همکارای خبرنگار ما کجان! سوژه در کوزه و ما گرد جهان میگردیم به واقع!! :)))) شما خودت به صورت ذاتی سوژه ای! :)))
    نفیسه لحن کامنتم تلخه

    ببین من سختیایی که می‌کشی رو می‌بینم
    شبا بیدار موندنتو، دوری و مشقت و
    همه ی اینا درست
    ولی منم تا صبح بیدار موندم
    هفت روز هفته شاید کلا 10 ساعتم نخوابیدم
    سر ارایه ی یه پروژه 3 نمره ای! سه شب و سه روز بود نخوابیده بودم
    یه موقع قید ناهار و شامم زدیم
    کسی که خورده و خوابیده حق اعتراض نداره
    ولی فرق ما مهندسا و شما دکترا اینه که شما ده سال دیگه یا نه بیست سال دیگه ماشین شاسی بلندتون تضمینه
    ولی حقوق یک ساله ی رتبه 1 دکترای رشته ی ما هنوز پرداخت نشده
    پاسخ:
    نسرین جان من موافقم با کامنتت ولی به شرطها و شروطها !
    اول اینکه یه سری دانشگاه ها وضعیتشون با بقیه فرق میکنه. مثلا همین شریف. تو مهندسی تفاوت بین دانشگاه ها و فارغ التحصیلانش خیلی زیاده ولی پزشکی اینطوری نیست. ما چند نفر دانشجوی مهندسی داریم که به اندازه تو زحمت کشیدن؟ چند درصد دانشجوهای مهندسی رو شامل میشن این عده؟

    ولی در پزشکی همه جا یکیه. کشیک کشیکه، مورنینگ مورنینگه و در طی سال مرخصی و شب و روز نداشتن هم همینه! یه کم سطح درس خوندن شاید متفاوت باشه...

    دوم اینکه در مورد حقوق ، فک میکنید از کی کارانه پزشکان بیمارستان ما رو واریز نکردن؟ از آبان. بیمه ها کی جواب پزشکها رو میدن؟ و الی آخر... البته اینم بگه تو بخش خصوصی همه چیز متفاوته ولی یه پزشک تازه کار و در بخش داخلی همچین هم وضعش توپ نیست.

    و نهایتا اینکه در طی حدااکثر 15 سال آینده با روند افزایشی قبولی در دانشگاه آزاد و پردیس های بین الملل تعداد پزشکان هم داره به صورت صعودی بالا میره و کم کم ما هم داریم به وضع مهندسین دچار میشیم...
    روزتون مبارک خانم دکتر.
    ما تو بدترین و شکننده ترین حال مون میایم پیش دکترها، واسه همین هم با کمترین چیزی ناراحت میشم و چیزی که اگه تو حال عادی بودیم اصن متوجه اش نمیشدیم توی بیماری بهش توجه می کنیم. بعد برخی از پزشکان بدون توجه به این موضوع چون تجربه بالایی در درمان دارند بدون توجه به بیمار کارشون رو انجام میدن. نمیگم درست انجام نمیدن ولی بیمار قبل از اینکه بخواد دارو رو مصرف بکنه نیاز داره که به پزشکش اعتماد بکنه و از بودن در مطب ش لذت ببره.
    ضمن اینکه من خودم چیزهایی دیدم تو بیمارستان های دولتی که خب کمی حق میدم به مردم. پزشک جراح به اسم اینکه خودش عمل رو انجام میده بیمار رو پذیرش می کنه ولی میده دست رزیدنت اش. نه اینکه حالا رزیدنت بلد نباشه که هست ولی وقتی بیمار به نام دکتر فلانی اومده انتظار داره که ایشون عمل رو انجام بده. در حالی که دکتر فلانی نه تنها انجام نمیده که کلا در طول عمل فقط یک بار اون هم فقط همون اول عمل میاد سر میزنه و میره. خب این ها بخشی از دلایلی هست که نمیذاره مردم مهربون باشن با دکترها.
    در واقع دکترها با درنظر گرفتن همه تلاش هاشون، مهربون نیستن با بیمارهاشون. و این مهر و محبت متقابل ایجاد نمیشه.
    من برای عمل آپاندیسم پیش دو تا دکتر رفتم. اولی کلا من رو ویزیت هم نمی کرد. می گفت من عکس هاش رو دیدم عمل می کنم و ... یعنی کلا ویزیت بیمار رو جزو وظایف جراح معالج نمی دونست ولی دومی که من به شدت بهشون علاقه مند شدم،(دکتر بیاتی یکی از خوب های لاپاروسکوپی) اومدن بر بالینم و قشنگ و با حوصله توضیح دادن شرایط رو، شرایط عمل رو گفتن و ... خب من تا عمر دارم این دو تا دکتر فراموشم نمیشه. و البته فراموشم نمیشه که چه ها در بیمارستان دولتی مشاهده کردم! که به دلیل روده درازی دیگه نمیگم.
    ولی شما از اون دکترهای مهربون میشید ان شاء الله. چون روحیات تون به دکترهای مهربون نزدیک تره با توجه به شناخت وبلاگیی که دارم.
    پاسخ:
    مرسی :دی

    من خسته شدم خیلی تایپ کردم ! :))

    به طور کلی به حرفتون موافقم. بعضی پزشکان مثل بعضی ها در قشر های دیگه زیاد دل به کار نمیدن ولی همونطور که دیدین پزشکان خوب هم وجود دارند :)
    برا توضیحات تکمیلی هم کامنت آقا احسان :)
  • فاطمه غلامی
  • الانور بانو
    با کائنات مهربون باش
    روزت هم با تاخیر مبارک :)
    پاسخ:
    چشم و مرسی ^_^
    ممنون بابت توضیحات ارزنده ت

    پاسخ:
    :))
    خواهش مینمویم!
  • مستر نیمــا
  • مگه دکتر خوبم داریم؟ 
    مگه داریم؟مگه میشه؟:))))))
    پاسخ:
    نه واللا ! همشون ومپایرن ! :|
    :دی
    نمخواد معادل بگی بابا :)) همینجوری خودم میپرسم تو زیرنویس برو میفهمم :)) 
    پاسخ:
    دارم کار تو رو کم میکنم دیگه :))))
    فکر کردم فقط خودم پرچونگی کردم. ببخشید:-)
    به طور خلاصه باز هم دعا می کنم دکتری بشید که همه آرزوشون باشه که
    «الهی تب کنم، بلکم طبیب من تو باشی» (با دخل و تصرف)
    پاسخ:
    نه بابا خیلی خوبه این بجثا. برا من خصوصا :)

    +خدا نکنه واقعا هییییچ کسی تو دنیا کارش به بیمارستان بیفته. خیلی سخته... میفهمم... ولی خب دعای اجابت نشدنی ایه....
    روزتون با تاخیر مبارک.
    امیدوارم پزشکی هرگز به سرنوشت مهندسی مبتلا نشه. فقدان اخلاق و علم باهم تو رشته شما فاجعه اس. شما در مورد سختیهای رشتتون حق دارید برا همینه که حرفه شما مقدسه و شما این راه را آگاهانه انتخاب میکنیددرآمدتون نوش جونتون و حقتون هست. چون جزو قشر نخبه اید وکارتون هم سخته ولی اون چیزی که عذاب آوره پولکی شدن یک دکتره که انگار اتفاق  افتادنش تو پیش کسوتای پزشکی اپیدمی شده. دکتر زنان من همزمان سه نفر را تو مطب ویزیت میکنه وبرا سه تاشون20 دقیقه وقت نمی ذاره. مطبش شلوغه ولی می تونه کمتر نوبت بده درسته؟ دکتر دیگه صرفا بخاطر کلاس کارش وقت دکتر زنان را سه ماهه میده و باید التماس منشیش کنی بعد... آخه کسی که در آستانه سقطه جنینه وقت سه ماهه را کجای دلش بذاره یا زن یائسه که به خونریزی افتاده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چرا چون دستگاه سونو آوردن مریض را سونوی واژینال میکنن بعد میفهمی که کارش چقدر برات خطرناک بوده یا تو رو تو 28 سالگی جراح عمومی برا کیست ماموگرافی میفرسته بعد میفهمی خطرش به کنار اصلا برا تو همچین تجویزی کاربرد تشخیصی نداشته. اینا را برا خودم و مادرم تو چند ماهه گذشته اتفاق افتاده
    و در مورد مهندسی با نظرتون موافقم که همه مهندسا حق اعتراض ندارن. بعضیاشون بدون اینکه یه جزوه را درست بخونن فارغ التحصیل میشن و خیلی از همون قشر انتظاری هم از خودشون ندارن والان تو کارخونه ای که کار میکنم اپراتورن البته بعضیاشون جای مهندسای باسواد را پر کردن به لطف پارتی

    ولی منی که 10 سال پیش فوق لیسانس گرفتم و همیشه ممتاز بودم چی؟ تو 6 سال درس خودنم بسیار سختی کشیدم. شب نخوابیدن پیش کش. چقدر رو نرم افزارایی کار کردیم که کسی ازش سر در نمی آورد(تازه تو ایران اومده بودن) و مجبور بودی باهاش پایان نامه انجام بدی. 6 سال درس خوندنمون معادل با درس خوندن شب امتحان دانشجو های دیگه بود
    الان با 9 سال سابقه، ماهی 2 تومن میگیرم . من از نظر توان ذهنی سخت ترین رشته را با موفقیت و رتبه خوب گذروندم و الان تو 10تا همکلاسی که تو دوره فوق داشتم فقط من تو ایران موندم. اکثر همدوره ای های من همین وضعیت را دارن

    پاسخ:
    مرسی ^_^

    کاملا موافقم با کامنتتون . بعضی دکتر ها واقعا حق مطلب رو ادا نمیکنن. من کلا با ورود همزمان چن تا بیمار به مطب مخالفم. خیلی هم زیاد مخالفم چون بیمار حریم داره بالاخره و این حریم خیلی مهمه...

    در مورد مهندسی هم بله. واقعا حق اونایی که زحمت کشیدن ضایع میشه بعضا. خصوصا اگر پارتی و یا سرمایه نداشته باشند :(
    من جدیداً از دست یک پزشک آن قدر عصبانی بودم که می خواستم با کلاشینکف بروم دم مطبش :))))))))))))))

    الان که درددل های تو رو خوندم، یه کم نرمال شدم، خب اون بنده خدا هم گاهی اشتباه می کنه :-|
    پاسخ:
    مرسی که سعی کردی درکش کنی و نکشیش :)))
    انقد برات خوشحالم...واقعا واست خوشحالم نفیسه جان!
    کسی رو داری ک داری باهاش سختی میکشی و میبینی از پیشت نمیره و همپات سختی میکشه.
    چیزی ک من فک میکردم دارم.ولی تو سختیام دیدم ک ندارم....واقعا مهربونی و احساسشو به چشماام دیدم و حالا دلم میخواد باشه بدون اینکه تلاش کنه واسه ساختن..یه چیزایی تو ادم شعله ور میشه ک نمیتونه سرکوب کنه..من از رابطه های زیادی حذر کردم تا اولینش بهترینش باشه.ولی نشد
    پاسخ:
    واقعا نمیدونم چی بگم...
    فقط همینو بگم که با این کامنت اشک ریختم...
    فاز شهریور مبارک قبلا بخاطر جشنهای ایران باستان بوده که بخاطر تولد یکی از پادشاهاه هخامنشی برگزار میشده.شهریور در ایران باشتان یک ماه پر از جشن بوده
    پاسخ:
    که اینطور...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">