ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

بیمارستان الانور آباد :))

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹ ب.ظ

یه مریض دارم تو بخش جراحی که چند روزی هست بستریه و یه آقای ادیکت (معتاد) شصت ساله است. (اینکه میگم مریض دارم یعنی اینکه من استاژرش ام و باید هرروز برم از حال و بالش مطلع شم. استاژر هم همون کارآموزه در رشته پزشکی)

امروز پرونده اش رو ورق زدم دیدم حالش نسبتا بهتره گویا فقط تعداد گلبول های سفیدش هنو بالا بود که اونم مشاوره عفونی انجام شده بود و انتی بیوتیک گذاشته شده بود. مشکل أولیه اش کوله سیستیت حاد بود (التهاب کیسه صفرا)

پرونده اش رو برداشتم رفتم بالاسرش، گفتم حاج اقا حالتون چطوره امروز؟ گفت "بهترم خانم دکتر" همینو که گفت مریض تخت بغلی که اونم یه پیرمرد بود سرش رو از زیر پتو بیرون اورد و رو به من گفت :" بهش بگو اگه بهتری چرا چسبیدی به تخت راه نمیری پس؟؟؟ ...بهترم بهترم!!" این اخرش رو با حالت ادا دراوردن گفت :)))

بعد مریض خودم برگشت گفت :" خانم دکتر یه سوْال دارم همین سوْال منو تو جواب بده!" گفتم بفرمایید؟

گفت " الان من حال خودمو بهتر میدونم یا این؟؟؟" داشت اشاره میکرد به پیرمرد بغلی!

خنده ام گرفته بود :)) گفتم خب شما ! گفت " الان تو بگو من از دیشب دو بار رفتم دستشویی یه بار هم رفتم شکمم کار کرده ... یعنی کمه بنظرت؟" :)) گفتم نه حاج آقا خوبه!

روش رو کرد به تخت بغلی و بی صدا براش شکلک دراورد!

:)) خدا کنه فردا یا این مرخص شده باشه یا اون! دیگه حوصله کل کل این دوتا رو ندارم :))


+بیمارستان الانور آباد یعنی بیمارستانی که با قدوم مبارک فخرالزمان الانور بانو آباد شده باشه! اینم از تگ جدید :دی خوبه؟

++سعی میکنم اوایلش اصطلاحات رو تو پست ها توضیح بدم ولی قول بدید یاد بگیرید که در پست های آتی دیگه توضیح نمیدما :)) چه بسا شاید امتحان هم گرفتیم اخر بخش! :/ :دی

  • موافقین ۹ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹ ب.ظ
  • Elanor :)

نظرات  (۱۷)

  • پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
  • خب آخه ما از همین اصطلاحات و واژه های پزشکی فرار کردیم رفتیم انسانی خوندیم دیگه:)
    پاسخ:
    فعلا نوت برداری کنید برا امتحان بی جزوه نمونید :)))
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • :)

    با آرزوی موفقیت. خانم طبیب
    پاسخ:
    مرسی بانوی همیشه مهربونم ^_^
  • فیلو سوفیا
  • پس لازم شد یه برگه دستمون باشه و از اصطلاحات فخرالزمام الانور نت برداریم؛)
    پاسخ:
    اره دیگه یادداشت کنید که یادتون نره :دی
  • جولـ ـیک
  • تلفظاشم بگو
    astaajr نخونیم مثلا:-"
    پاسخ:
    خیلی پیچیده میشه اینجوری دیگه ! :))

    estajer

    تلفظش اینه! کُشتم خودمو ! :)))
  • ♫ شباهنگ
  • اصطلاح‌شناسی در محضر فخرالزمان الانور بانو
    پاسخ:
    بابا خجالتم ندید تو رو خدا ! :))
  • بانوی عاشق
  • سلام فخرالزمان الانور عزیز
    کاش منم ی بیمارستان داشتم ک به قدوم شما منور میشد
    عزیزم یکم ب این استاژرهای بخش زنان و زایمان بگو،مراجعه کننده یابیمار موش آزمایشگاهی تون نیست ک بخواین روش عملیات انجام بدین،دیروز پدرو درآوردن
    آخرشم کلی باهم ازاین اصطلاحات ردوبدل کردن رفتن
    بخدا من کارآموز کامپیوتر بودم اینقد ک اینا سر آدم زنده لا آوردن من سر سیستمای مدرسه مون درنیاوردم
    باتچکر
    پاسخ:
    سلام از ماست :)

    بلا به دور باشه انشاا... برا مورد خاصی رفته بودی؟

    میدونی چیه گاهی اوقات که چه عرض کنم اکثر اوقات ما و احتمالا اونا دوست نداریم بریم این کار ها رو بکنیم ولی اساتیدمون مجبورمون میکنن که مریض رو معاینه کنیم...

    واقعا حق میدم به مریض ها که ناراحت باشن ولی چاره ای نیست :(
    :)
    پاسخ:
    :)
  • دکتر سین
  • لطف کنید تلفظ اصطلاحات رو هم قرار بدید که دوستان اشتباه نخونن!
    #استاژر
    خخخخخخ
    پاسخ:
    :)))))
  • ستاره عبدالمیری
  • عالی بود دوست دارم
    پاسخ:
    خوشحالم :)
  • قاسم صفایی نژاد
  • شما هم میشینید به مردم می‌خندید :))
    پاسخ:
    نه سعی میکنیم نخندیم :))
  • فاطمه غلامی
  • ندای هر بیمار الان در اون بیمارستان اینه که فخرالزمان الانور بانو بیا بر بالینم تا دردم رخت بندد :)
    پاسخ:
    حالا دیگه نه تا این حد :دی
    good luck
    پاسخ:
    :)
    وای خیلی بانمک بود :))
    راستی من دکتر نیستم ولی چهار سال مجبور شدم محیط اتاق عملو به معنای واقعی کلمه تحمل کنم...بگذریم! :/

    +اگه وقت داشتی روزی بیشتر از یه پست بذار! :)) دوست دارم! :))
    پاسخ:
    :))

    +من هر روز که نه روز در میون پست بذارم روزی بیشتر از یکی پیشکش :))
    وبلاگتون عالی شده ،فقط عزیزم من علاوه بر وبلاگ شما وبلاگ چند نفر دیگم دنبال میکنم ولی الان لینک دوستان نیس مثل ماری جوانا خرمالوی سیاه و ،، میشه ادرسشون برام بذاری :)
    پاسخ:
    من دیدم آدرس خیلی دوستان عوض شده و کلا خیلی ها هم اینجا نبودن به خاطر همین حذف کردم این بخش رو :)

    ماری جوانا:
    http://mary-juana.blogfa.com/

    خرمالوی سیاه:
    http://almatavakollll.blogfa.com/
  • moein122 asgary
  • عالی بود
    پاسخ:
    :)
  • داداش مهدی
  • چقدر خوبن این پیرمردای بی‌اعصاب! :)) شما زودتر خوبش کنید تا دست‌به یقه نشدن باهم.
    پاسخ:
    تخت کناری مرخص شد این ولی هنوز هست :/ ما رو بیچاره کرده بابا :))
  • یا فاطمة الزهراء
  • چه پیرمردای بامزه ای :))))) 
    پاسخ:
    :)))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">