ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

DRS

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۳ ب.ظ

Donkey readers syndrome

سندرم خرخوانان!

اپیدمیولوژی بیماری :

این سندرم وابسته به سن نبوده و از همان سال های اول تحصیل فرد خود را نشان میدهد. مطالعات در زمینه ی جنسیت شناسی سندرم ، شیوع بیماری را در جنس مونث بالاتر از جنس مذکر نشان میدهد. البته لازم به ذکر است در مواردی که فردی با جنسیت مذکر مبتلا به بیماری گردد ، درجات شدیدتری از علائم و امراض را نشان خواهد داد و درمان پذیری سخت تری خواهد داشت. شیوع این بیماری در برخی رشته ها بیشتر و در برخی دانشگاه ها نیز فراوان تر گزارش شده است. این بیماری دارای دوره های عود و بهبود میباشد و در اوایل ترم کمی رو به افول نهاده و در اواخر ترم به اوج خود میرسد.

اتیولوژی بیماری :

سندرم مذکور اغلب علل آیدیوپاتیک و ناشناخته دارد. در موارد محدودی علت بیماری اجبار خانواده ی بیمار گزارش شده است. در علت شناسی بیماری مشکل موجود ، قبول نکردن سندرم توسط شخص بیمار است که باعث میشود کمکی در جهت ِ شناخت علت ِ وقوع به پژوهشگران نرساند!

علائم بالینی:

بیمار دارای DRS فردی است محصل (دانش آموز یا دانشجو) که در تمام ساعات شبانه روز در حال ِ درس خواندن یا به اصطلاح علمی تر ، خر زدن است! این سندرم مجموعه ی علائم خود را از روزهای اول ترم نشان میدهد. بنحوری که بیمار با جمله ی "رفرنس دیگه ای معرفی نمیکنید استاد؟!" داشتن بیماری خود را به هم کلاسی های خود محرز میکند. در ادامه او جملاتی نظیر " میشه ارائه بدیم؟!" "امتحان میان ترم نمیگیرین؟" "نمره منفی داره دیگه نه؟" را به کار میبرد. یکی از علائم شناخت ِ قریب به یقین این بیماری مشاهده ی بیمار در پایان هرکلاس کنار استاد است. در حالیکه جزوه یا کتابی در دست دارد و خزعبلاتی را در غالب سوال برای استاد بلغور میکند! در ادامه ی ترم این روند روز به روز رو به عود میرود و در اواخر و فرجه ی امتحانات حال بیمار به شدت ناخوش میشود. علائمی نظیر ِ بی خوابی ِ مفرط ، کم غذایی ، کثیفی (!) ، فوتوفوبیا (تحمل نکردن نور ِ آفتابی که بیرون از خانه مشاهده میشود) و بی خبر بودن از تمام دنیای اطراف ، به وضوح قابل مشاهده میباشند! از منظر اطرافیان بیمار ، او یک فرد ِ ضد حال ، اعصاب خرد کن ، خود شیرین ، مانع پیشرفت سایرین و در یک کلام خر خوان است!

پروگنوز بیماری :

پیش آگهی در جنس مذکر بدتر از جنس مونث است . و در افرادی با عینک خرخوانی (!) ، موهای مرتب ، قیافه ی مثبت ، مصرف کننده ی هر روزه ی شیر پاستوریزه و مامانم اینا ، بدتر از سایرین ِ مبتلایان گزارش شده است!

درمان بیماری:

محققان با وجود تلاش های شبانه روزی تا کنون درمان قطعی برای بیماری مذکور پیدا نکرده اند. تلاش های علم طب تاکنون بی فایده بوده فلذا تا به نتیجه رسیدن تحقیقات از جملگی اطرافیان ِ بیمار و کسبه ی محل (!) در خواست تحمل ِ بیمار را داریم.

  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۳ ب.ظ
  • Elanor :)

نظرات  (۲۶)

از نظر من راه درمانش یه دست کتک مفصله ‏!‏ ‏که حتما باید شامل کف گرگی و خورد کردن عینک طرف توو صورتش باشه :‏|‏
پاسخ:
چه خشن! :دی
مسری که نیست؟!
میشه واکسینه کرد!؟

+ موقع خوندن پست قیافه تک تک دوستانم از جلوی چشمم رد میشد
من سالمماااااا، خدا شاهده فردا امتحان دارم، هنوز جزوه رو تموم نکردم
به خداااااااا
روزه ام هستم
امتحانمونم سه تا شش عصره
آخرین امتحان لیسانسم هم هست

پاسخ:
تو که دیگه حرف نزن !
تو شریف همه DRS دارن!!! من نمیگماااا تحقیقات نشون داده! :دی
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • دلم واسه خودم تنگ شد. اصن باعث شدی اشک توی چشمام حلقه بزنه. خیلی خوب بود نفیسه. اگر نصف این استعدادتو بذاری پای درس خوندن با کله درخواست انتقالیت و قبول میکنن
    پاسخ:
    :دی DRS داشتی؟؟ :دی

    +ینی جمله آخرت داغونم کرد به خدا ! :| :))
  • مستر نیمــا .
  • خودتم دچارشی؟؟نه؟:))))
    پاسخ:
    یه اصطلاحی هست تو خانواده ی محسن جانشون ، میگن " نه به جَدُم!"

    :دی
    البته من پیش دانشگاهی کاملا مبتلا بودم! :دی
    فقط شب های امتحان این بیماری سراغم میومود. اونم زود درمان می شد د:
    پاسخ:
    تو بیماریت مقطعی بوده :دی
  • آبجی خانوم
  • چه مرض وحشتناکی :|
    پاسخ:
    اوهوم! خیلی ناراحتم برا مبتلایانش! :دی
    من به خودم افتخار می کنم که کاملاَ در برابر این بیماری واکسینه م.
    ساعت هشت صبح امتحان دارم و تازه ساعت 3 صبح ( شب؟ ) میرم ببینم کتاب دارم یا نه :)
    پاسخ:
    اصن دانشجو باید اینطوری باشه :دی
  • دختر حــَوا :)
  • خندوانه می بینی شما؟
    اون قسمتی که محمدرضا هدایتی بودش!


    بقیشو نمینویسم چون ممکنه سوءتفاهم بشه :دی اول ببینم دیدی یا نه
    پاسخ:
    بعضی قسمتها رو دیدم ولی اینی که میگی رو نه.

    حالا بگو ببینم چی میخوای بگی :دی
    :))))))))))))))))))))))))))
    ولی میدونی چی بده الانور؟ این بده که پزشک مذکور خودش به دی آر اِس مبتلا باشه:))))
    😈👹👿👺
    + دی آر اِس اسم کتابِ تمرینِ ریدینگمون بود توی ترمِ6: دِوِلوپینگ ریدینگ سْکیلز :)
    🎃
    +
    این بیان چون آیکنای تبلتمو رنگی نشون میده، دوست دارم همه ی آیکنامو اینجا امتحان کنم
    😉
    پاسخ:
    کاش مبتلا میبودم منم ! :| حیف که نیستم!

    +اصلا معلوم نیس عقده ای شدی! خودشو ناراحت نکن! :))
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • نخیر " دی آر اس " نداشتم ولی سرم ب درس و مشقم بود حسابی. والا برو تو کار دی آر اس گرفتن حله ...
    پاسخ:
    میگم که! معمولا بیمار حاضر به قبول بیماری خودش نیست :دی
    اصلنم عقده ای نشدم الانور😝
    😫
    😪
    😇
    انگار دارن اذان میگن کم کم...
    😄
    😋
    🍦🍩🍬🍲🍰🍭🍧🍟🍔🍕🍗
    😁
    پاسخ:
    کاااااااااااااملا مشخصه! :))
  • فاطمه (خودکار بیک)
  • من به شخصه عوارضش رو تجربه کردم
    زمین و زمانو تشخیص نمیدادم ! نمیدونستم چندشنبه است !
    یادمم نمیومد کی رفتم حموم !
    پاسخ:
    تو دیگه یه نمونه ی نادر بودی! :دی

    در مــن

    آدم بــرفــی ای ســت

    کــه عــاشــق آفتــاب شــده!

    و ایــن،

    خــلاصــه همــه داستــان هــای عــاشقــانــه جــهان اســت . . .

  • فانتالیزا هویجوریان
  • من قبل دانشگاه مبتلاش بودم!! :)))))


    پاسخ:
    اِ ! ببین کی اینجاست :دی
  • گلاب بانو
  • علائم بالینی عالی بود:)))))))
    ببین چقدرخودت مبتلا شدی که با ریز جزئیات توضیح میدی:دی
    فقط شب امتحان DRS میگیرم!
    پاسخ:
    :)))
    ارادتمندم!
    تو اساسا هرجا بری کامنتای منو میخورن!:|
    پاسخ:
    جدی میگی؟؟ ینی واقعا کامنت داده بودی؟؟!
    دی ار اس چی هست؟ 
    پاسخ:
    سندرم خر خوانان!!
    :دی
    خخخخخخ...عالی بود، عالی:)))
    هوم...فک نکنم من مبتلا باشم!علایمشو که ندارم اصولا به بی خیالی معروفم که فک کنم با این بیماری یه خورده در تضاد باشه :دی
    پاسخ:
    :)))مچککرم!

    خوب کاری میکنی! اینا بیمارن! بیمااااار! :دی
  • دختر پاییز
  • من هنوز هیچ کدوم از پست هات رو نخوندم .... ولی از بس خوش حال شدم وبلاگت جدیدت رو پیدا کردم ؛ گفتم اول خوش حالیم رو بروز بدم :دی.
    پاسخ:
    سلام عرض شد خااانم ! ^_^
    خوش اومدی جانم :*
    ممنون واسه پست بالا:)
    سلام!
    پاسخ:
    سلام :)
    سلام بر نفیسه بانو:)

    کلی خوشحالم که وبلاگتونو پیدا کردم.بعد اینکه بلاگفا به دیار باقی شتافت همه وبلاگایی که میخوندم پریدن:|
    الانم طی عملیاتی خلاقانه! از گوگل سرچ کردم یافتمون:)

    این سندرم خرخوانانم خدا نصیب هیچکس نکنه:دی
    پاسخ:
    سلام از ماست :)

    بسیار بسیار خوشنود شدم :)

    +اتفاقا هرکی نصیبش شده سعادتمند میشه :دی
  • معکوس ماهی
  • وه که عجب سندرمی : ))
    پاسخ:
    :دی
    بله! گفته بودم چطوری باید درمانت کنیم!:دی
    پاسخ:
    حاضر به تکرارش نیستی نه؟
    :دی

    +منو؟؟!
    حاضر به تکرار چی؟ کامنتمو گفتم دیه!:دی
    پاسخ:
    روش درمانم منظورمه! :دی
    همین عاشقانه ها هستن که باقی میمونن
    پاسخ:
    :)
    اگه اصطلاح انگلیسیشو بخواین فککنم به خرخون میگن ورم بوک میشه wbs 
    پاسخ:
    مچککر از اطلاع رسانیتون :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">