ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

امشب هم از اون شب هاست :))

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵ ب.ظ

همیشه تو صبح های سرد ، روزهای امتحان ، روزهای ارائه ، ظهر های خواب آلودگی و بی حوصلگی ، شب ها و غروب های کشیک...

همیشه تو موقعیت های سخت و خسته کننده به خودم میگم : لعنت به تو! لعنت به تو که انقدر خودت رو گرفتار کردی!... آخه زن رو چه به کار کردن؟ زن رو چه به سر و کله زدن با ادمهای غریبه و ناشناس! زن رو چه به پزشکی و بیمارستان و همه ی گرفتاری هاش؟ اصلا زن رو چه به درس خوندن؟!!

همیشه تو این مواقع به قول رضا امیر خانی نیمه ی سنتی ذهنم به نیمه ی مدرن ذهنم تشر میزنه که : زن باید بشینه تو خونه اش خانمی کنه! باید صبح به صبح پرده های اتاق خوابش رو بکشه و بیرون رو نگاه کنه و ذهن و دلش پی قرمه سبزی و کیک و دسرش باشه! باید عصر به عصر بره کریستال و لباس صورتی قیمت کنه و شب به شب هم گل های گلدونش رو مرتب کنه و شمع روشن کنه و میز شامش رو بچینه! زن رو چه به مورنینگ و شرح حال و ارائه و سوچور و چک علائم حیاتی و سی پی آر؟...

همیشه اینجور موقع ها نیمه مدرن ذهنم کم میاره ولی بعد از یه ساعتی که اوضاع بهتر میشه و سختی ها کمتر ، نیمه مدرنم سرش رو بالا میگیره و میگه : زن رو چه به تو خونه نشستن؟ زنی خوبه که علاوه بر خانواده و خونه اش ، یه جامعه بهش احساس نیاز کنه. یه جامعه بهش افتخار کنه و یه جامعه ازش ممنون باشه... 

  • موافقین ۱۴ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵ ب.ظ
  • Elanor :)

نظرات  (۱۷)

این جور وقتا یه غلط کردمِ خاصی تو چشامه
پاسخ:
دقیقا...
بع وقت هایی تمام ارزوم از زن بودن بعد ظهر ی بود که تو خونه انتظار اومدن شوهرم را بکشم و کیکم تو فر در حال پخت باشه ...
حالا این روزها هیچی از ارزوهام نمونده ..نه یه زن مدرن ..نه یع زن سنتی ..شدم یه دختر جا مونده ..
پاسخ:
آبان جانم...
:(

خدا بزرگه...
  • فیلو سوفیا
  • ای جانم...همه مون همین مدلی هستیما:)
    پاسخ:
    ینی اپیدمیه؟ :دی
  • هولدن کالفیلد
  • فکر کنم حد وسط تعریف نشده برای مغزت :|
    پاسخ:
    نه دیگه یا رومی روم یا زنگی زنگ :))
    حالا میخوای عوض اینکه انقد با خودت درگیر شی جای زن بذار من:)) جای باید هم بذار میخوام!
    من میخوام برم پرده اتو کنم و گل آب بدم و بافتنی ببافم و عشق کنم...من میخوام پزشک شم و یه جانعه بهم افتخار کنه و عشق کنم:دی

    آیکن ازین کتاب روان شناسی آبکیا:))
    پاسخ:
    اصلا این حرفها بهت نمیادا :))
    والا!
    با این نوناشون:دی
    پاسخ:
    همینو بگو خواهررررر :دی
  • ستاره عبدالمیری
  • سلام 
    خوبی عزیزم 
    دقیقا منم وقتی بهم سخت می گذره فکرهای شما رو می کنم اخه برای چی باید اینقدر فعالیت کنم میشنم تو خونه به خونه داری بعدش دو روز که میشینم بیکار تو خونه حوصله ام سر می ره و برمی گردم سر کار معظل بعدی من استقلال مالیم هست من عادت کردم دستم تو جیب خودم باشه و این رو نمی دونم باهاش چکار کنم 
    پاسخ:
    نه برا من استقلال مالی اونقد مهم نیست ولی حتی وقتهایی که میرم تهرانو خونه زندگیم ، وقتی میخوام برگزیدم حس میکنم اینجا خیلی کار مهمی دارم که باید إنجامینا بدم... نمیدونم متوجه منظورم میشین یا نه...
    (-: چه شرایط سختیه اون موقع به نظرم
    پاسخ:
    گذراست ولی :دی
    روزمرگی کشندس. برا من معمولا نیمه سنتی ذهنم کم میاره، برا شما هم همین پیش بینی را خواهم داشت.6، 7 سال دیگه که مسئولیت زندگی مشترک و بچه داری خودش را نشان داد و در عمقش قرار کرفتین.
    برا ما زنها جامعه درحال گذار شرایط سختی پیش میاره که تهش زدن از علایق خودمونه برا اینکه کاملا سنتی نمونیم .امیدوارم برا دخترم روزگار اینطور نگذره
    پاسخ:
    اره واقعا اینکه حس کنی ساکن شدی خیلی بده...

    من مهمترین امیدی که تو زندگیم دارم حتی جلوتر از موفقیت تو زندگی مشترک موفقیت در شغل آینده امه...
  • آسـوکـآ آآ
  • من همیشه میگم زن رو چه به ریاضیات و این همه ذهن شلوغ . . .
    ولی وقتی ازش فاصله میگیرم حالم بد میشه حس می کنم بخشی از وجودم دلش می خواد دانشگاه باشه و دلهره درسی داشته باشه تا دلهره بیکاری :)
    امیرخانی . . . لاو هیز بوکس :)
    پاسخ:
    اره ادم با همین چیزا زنده است ... ولی خب گاهی واقعا دلت زنانگی میخواد :)
    چقدر عین منی....شاید هم من عین توام.
    من در این لحظه:زن رو چه به کد زدن...من الان باید کلاس دسرهای داخلی ـ خارجیمو میرفتم:|
    پاسخ:
    :)))
    کدت رو بزن بره بابا ! دسر مسر برا باکلاس های تیتیش مامانیه نه ماها :))
  • گیسو کمند
  • خخخخخخ مثل دعوای فرشته ی شونه ی سمت راست با فرشته ی شونه ی سمت چپ میمونه.
    پاسخ:
    اره دقیقا :))
    عه! دو روز نبودم 
    سبزش کردی :)) مبارک ^^
    پاسخ:
    اقدامات ویژه ای اندیشیده ایم تازه :)))
    چه اقداماتی؟
    قراره کیک شکلاتی بدی آیا؟ یا شام پاس کردن امتحانتو ؟
    پاسخ:
    همین اقداماتی که تو پست جدید میبینی :دی
  • بانوچـ ـه
  • داداشم همیشه میگه شما زن ها خودتونم نمیدونین چی میخواین یه روز میگین زن باید فعال باشه، مفید باشه، کار کنه تو اجتماع باشه یه بارم میگین چیه همش درس و کار، زن باید تو خونه بشینه...
    بعد که تو خونه میشینید باز ناراضی هستید :دی
    خدا رو شکر که اینجا رو نمیخونه :دی
    البته منم همیشه در جوابش میگم این که خیلی خوبه زن ها تک بعدی نیستن :دی انعطاف داره ذهنشون تنوع خوبه :دی
    پاسخ:
    واقعا با داداشت موافقم ثریا :))))
  • مَریَم خانـــوم
  • سلام وب خوبی دارین 
    وبتون دنبال میشه 
    خوشحال میشم به وبه منم سر بزنید 
    آیا شبهای امتحان که موقعیتهاd خسته کننده تری داری ذهن پست مدرن و ساختراگرا و این چیزا هم پیدا می کنی که مثلا اینارو بینشون تقسیم کنی؟ :))))
    پاسخ:
    نه دیگه هنوز اونقدر پیشروی نکرده ولی کاملا امکانش وجود داره :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">