ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

و قطاری که سیاست میبرد و چه خالی میرفت...

سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۵۲ ب.ظ

دیگه هممون خسته ایم از بحث های سیاسی. حتی منی که هیچ وقت از سیاست خوشم نیومده و ازش فراری بودم تو این روزا خواسته و اغلب نا خواسته وارد بحث هایی شدم که اکثرا نتیجه ی خوبی هم نداره. میدونید؟ بنظر من سیاست و مذهب دو مقوله ای هستند که ادمها خیلی سخت در موردشون انعطاف به خرج میدند.


حالا هم نیومدم که انتقاد یا تمجید کنم . اومدم فقط بگم که من و أمثال من اگر به رئیسی رای میدیم بخاطر این نیست که رئیسی بهترین گزینه ریاست جمهوریه. مطمئنا هیچ کدوممون بعد از دیدن عکس رئیسی نگفتیم : واو! خدای من! کاندیدای محبوب و ایده آل من کی بوده؟ :/

مطمئنا اکثرمون هم نمیتونیم به خودمون قول بدیم چهارسال دیگه از انتخابمون راضی خواهیم بود یا نه. ولی چیزی که هست اینه که ما هممون مطمئنیم که با اومدن دوباره ی روحانی وضع موجود در سرازیری زوال میره. سرازیری عدم عزت ایران، به رونق نیفتادن تولید ملی ، اموزش های غلط ، ادامه داشتن رکود و اشرافی گری و "من میتونم پس میدزدم و کسی جلو دارم نیست" و الخ!

حالا اینکه ما اینجوری فکر میکنیم دلیل نمیشه که انتظار داشته باشیم همه مثل ما فکر کنند. اصلا اگر قرار باشه هممون یک طرز فکر رو داشته باشیم انتخابات چه معنی میده؟

+این روزا تموم میشه و ما میمونیم و روابطمون. روابطی که داریم خرابش میکنیم سر هیچ و پوچ! مسلما رئیسی پسرخاله ی من نوعی نیست. اگر رئیس جمهور هم بشه حتی نمیدونه من بهش رای دادم یا نه که بخواد برا من کاری کنه. ولی سوْال من اینه چرا مثلا باید سر این مسائل دایی من که همیشه روابط خوبی با پدرم داشته به پدرم بی احترامی کنه؟ بیاید فراموش نکنیم، سیاست مدارها میان و میرن ، این ماییم که برای هم میمونیم.


++راستش رو بخواین واقعا به شخصه دعا میکنم روحانی رای بیاره چون میترسم! میترسم از ادمایی که ماهواره میبینن و صبح تا شب بی بی سی در گوششون میخونه که طرفداران روحانی بیشترن و روحانی برنده است. میترسم از ادمایی که با این تفکر پای صندوق میرن که برنده اند. از ادمایی که مخالفینشون رو نمیبینن. جمعیت دیروز اصفهان رو با روز قبلش مقایسه نمیکنند و هیچ منطقی سرشون نمیشه. دلم میسوزه برا جوون هایی که دست آویز چند نَفَر قدرت طلب میشن.

بیایید به یاد بیاریم ٤ سال قبل رو که روحانی با ٥١٪ أرا رئیس جمهور شد و احدی از تقلب حرف نزد. چرا؟ چون مخالفین روحانی هر اشغالی هم که باشند به قول فاطمه اهل شانتاژ نیستند!! اهل هوچی گری و به هم ریختن دنیا نیستند. 

میترسم از رای نیوردنش چون میدونم غرب پشت اونه...


+++دعا کنیم اتفاقی بیفته که به صلاح هممون باشه. ما همه یک پیکریم. دعا کنیم اتفاقی بیفته که نه فردای انتخابات امنیتمون رو از دست بدیم نه ده سال بعدش و تحت تاثیر همین انتخابمون کشورمون رو ببازیم...

  • موافقین ۳۵ مخالفین ۶
  • سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۵۲ ب.ظ
  • Elanor :)

نظرات  (۳۳)

اقبال عموم مردم، اونهایی که از رکود و بیکاری و تعطیل شدن کارخانه ها و حقوق های نجومی و وعده های دروغین روحانی خسته شدن، به سمت رئیسی هستش...اون یه عده هم باید از خواب بیدار بشن...
درضمن این خیلی فرق میکنه که روحانی رئیس جمهور نشه، پیشنهاد میکنم حتما حتما قبل انتخابات این کلیپ رو ببینید...خیلی حرفها هست که مردم و حتی طرفدارهای آقای روحانی باید بشنوند...ولی حتما قبل انتخابات!!!

واقعا از ته دلم دعا میکنم فاجعه ی 88 پیش نیاد! 
ان شاالله که هرچی صلاحه
جزو معدود پست‌هایی هست که می‌خونم و کاملاً موافقم باهاش. منم طرفدار رئیسی نیستم. ولی روحانی اگه ادامه پیدا کنه، می‌تونم بگم آینده‌ی نسل من و امثالهم مورد تهدید بیش‌تری قرار میگیره. 
++ صدای طرفدارهای روحانی از خونه‌مون شنیده میشه. دیروز رفتم ببینم چه‌خبره. دیدم ده تا ماشین لوکس! و چندتا جوونِ میلیونر [از روی قیمت ماشین‌ها و تیپشون میگم. تهمتی در کار نیست.] که راه رو بند آوردن، دارن بوق میزنن و شعار میدن و... . مطمئناً کسی که بینشون باشه متوجه نمیشه. ولی من که از پیاده‌رو می‌رفتم می‌شنیدم که فروشنده‌ها و دستفرش‌ها و مردمِ عابر چی میگفتن درباره‌شون! امان از توهمِ برنده بودن! 
ممنونم نفیسه. تمام حرف های دلم رو نوشتی. تمام متن تمام کلمات ذهنم بود.

خدا رحم کنه و جامعه آروم بمونه کاش.
هعی نفیسه، کاش یادمون نمیرفت این ایام زود میگذره و اون کسی که رای میاره اگر مورد قبول ما نباشه، دشمن ما نیست و طرفدارانش هم دشمن ما نیستن...
کاش یادمون نره همه هم وطن هستیم، دوستیم، یک خانواده ایم... داریم سر هییییییچ همه چی رو به باد میدیم و حواسمون نیست که فقط غرب از این چند دستگی سود میبره.
امان از شانتاژ -___- امااان.
من دعا میکن هاشمی طبا رای بیاره ولی! روحانی چیه آخه؟

من چون یک اصولگرا به معنای واقعی کلمه هستم میدونم که برای رسیدن به اصول نیازمند اصلاحات هستیم!
راست میگی واقعا با این کارای بی بی سی و ماهواره توهم توطئه ایجاد میشه فقط!
به خدا که منم ترس شما رو دارم!:)
می‌گم روحانی رأی بیاره که اگه نیاره ...
می‌ترسم.
  • هولدن کالفیلد
  • این ترس، ترس وارد و واقعی ای هم هست!
    این کلیپ رو ببینید تا نظر منفی تون نسبت به روحانی منفی تر بشه:
    https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/02/27/1411157/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%BE%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D9%BE%D8%AE%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85
    خیلی عالی بود این پست ، منم موافقم با حرفاتون
    ان شاءالله هر چه خیر پیش بیاد! و مشکلی به وجود نیاد
    فی الحال شخصا به دنبال بهتر شدن نیستم . میخواهم بدتر نشود . من به همین ویرانی راضی ام . از کسی توقع بهبودی ندارم . همین سقف نیمه خراب خوب است خراب تر نشود کافیست . یک رای من هم برای کسی ست که "کمتر" دروغ بگوید . 

    + نسبت به سال قبل کمتر می نویسید . لطفا بیشتر .
    پاسخ:
    یه چیزی بگم؟
    من اصلا شما رو نمیشناسم. غیر از همین اسم مجازی هیچی از شما نمیدونم حتی یادم نمیاد اولین بار کی برا من کامنت گذاشتید...
    من تنها چیزی که از شما میدونم اینه که شما از معدود خواننده های قدیمی من هستید که هنوز من رو میخونید با اینکه خارج از این کامنت ها باهم رابطه ای نداشتیم... همین برا من خیلی ارزشمنده... ممنون که هستید واقعا ممنون :)

    +اقبال عمومی کم شده و حال و حوصله ی من نیز :دی
    سلام. یک نکته ای که توی پست های چند تا بلاگر دیگه هم دیده م ترس از آشوبه. ایجاد ترس از آشوب از ناحیه ستاد جنگ روانی روحانی هست و کاملا برنامه ریزی شده. بعد از ترس مردم از دولت قبل و بعد، ترس مردم از آشوب شاید بتونه این جماعت رو به کاسه چرب ریاست جمهوری برسونه. خواهش می کنم، هم از شما و هم از بقیه که این نکته رو برسونن به گوش دوستانشون. این ترس اصلا خوب نیست. و الله العظیم که دشمن های ایران هیچ غلطی ازشون بر نمیاد و این تنها و تنها جنگ روانی هست برای دلسردی و تغییر آرا. آخرین تیر ترکششون. نیاز به اطلاع رسانی داره این مورد.
  • آرزوهای نجیب (:
  • سلام(: 
     یک نکته ای که توی پست دید م ترس از آشوبه. ایجاد ترس از آشوب از ناحیه ستاد جنگ روانی روحانی هست و کاملا برنامه ریزی شده. بعد از ترس مردم از دولت، ترس مردم از آشوب شاید بتونه این جماعت رو به کاسه چرب ریاست جمهوری برسونه. خواهش می کنم، هم از شما و هم از بقیه که این نکته رو برسونن به گوش دوستانشون. این ترس اصلا خوب نیست. و الله العظیم که هیچ غلطی از دشمن های این مملکت بر نمیاد و این تنها و تنها جنگ روانی هست برای دلسردی و تغییر آرا. آخرین تیر ترکششون. نیاز به اطلاع رسانی داره این مورد.


    ایشالا بهترین ها برای ایران رقم بخوره(:



    نمی خواستم برا پست سیاسیتون نظر بذارم ولی بنظرم اکثر آدمها منصف نیستند حتی منی که به روحانی رای میدم و 1000 درصد از انتخابم مطمئنم و اطلاعات اخباریم را هیچ وقت از یک سایت اصلاح طلب نگرفتم(معمولا تابناک می خونم و فارس). ما باید سعی کنیم  گاهی مثل مخالفمون فکر کنیم تا ببتونیم نظر مخالف را درک کنیم و درست قضاوت کنیم. اگه گروهی از مردم 8 سال پیش نتیجه را نپذیرفتن، دلیلش بیبیسی نبود مردم شعور دارن. وقتی نهادی که باید بیطرف باشه نیست وقتی گروهی که باید مرجع عدالت باشن نیستند و جانبداری می کنن لذا بی اعتمادی هم غیرمنطقی نخواهد بود. روحانی 51 درصد رای آورد. فکر کنید طرف مقابلش 49 درصد آورده بود آیا روحانی و طرفداراش قدرتی برا اعمال نفوذ داشتن؟ آیا نهاد صاحب نفوذی شهر به شهر و سایه به سایه براش تبلیغ کرده بود؟ به نظرم یه سوزن به خودمون بزنیم یه جوالدوز به مردم. 8 سال پیش همه خطاکار بودن، امیدوارم همه درس گرفته باشیم که البته تا اینجا اثری هم از درس گرفتن نمی بینم. بنظر میاد حذف گروهی از مردم تو مملکت ما تنها کاری هست که هر جناح به خاطر قدرت طلبیش انجام می ده. در نظر داشته باشید که تو قوانین خلقت x  نتیجه می دهد y  را در اکثر مواقع صادقه و وقتی x ایجاد می شه، Y هم گریزناپذیر خواهد بود
    به نظر شما مردم کم درآمد و حاشیه نشین بین دو گزینه ی سخنرانی و سخنرانی با یک وعده ی غذای گرم کدوم رو انتخاب میکردند؟ یا وقتی از مسجد با "پک رئیسی" حاوی ده تومن پول برمیگشتند چیکار میکردند؟ به نظر شما این رای مردم خریدن نیست؟ البته که طرفداران بالقوه رئیسی کم نیستند ولی این دلیل خوبی برای افزایش جمعیت از روز قبل هست. نگید بی تاثیره چون واقعاً این طور نیست...
    دیروز مردم مشهد میلیمتری داخل و خارج استادیوم از سه بعدازظهر زیر آفتاب داغ تا هفت شب زیر بارون شدید ایستاده بودند ولی نه اتوبوس سازمان یافته ای درکار بود و نه غذای گرمی.
    منی که طرفدار روحانی هستم هم مطمئن نیستم بهترین باشه ولی از فردایی میترسم ایران مشهد ثانی بشه... که جمله ی "مشهد باید اینطوری باشه هرکی ناراضی هست از مشهد بره." به جمله ی "هرکی ناراضی هست از کشور بره." تبدیل بشه. :)
    جدا تمام این مسائل من هنوز تحریم هارو یادم هست. در به در داروخانه رفتن مادرم دنبال داروهاش رو یادم هست. فوت دایی مادرم و پیدا نکردن داروهاش تو ایران رو یادم هست. حداقل این چند سال این مشکل رو نداشتیم. اگه حتی طرح سلامت و باقی قضایا رو در نظر نگیریم، این مهمترین دلیلم برای انتخاب روحانیه.
    سوال من اینه رئیسی درمورد سیاست های خارجیش صحبتی کرده؟ موضع خودش رو مشخص کرده؟ چه تضمینی وجود داره دوباره اون شرایط حاکم نشه؟ چه تضمینی وجود داره دیگه عزیزانمون رو به خاطر تحریم ها از دست ندیم؟
    مرگ و زندگی دست ما نیست ولی به گفته امام علی :"از قضای الهی به قدر الهی پناه میبرم..."
    چون مخالفین روحانی هر اشغالی هم که باشند به قول فاطمه اهل شانتاژ نیستند!! اهل هوچی گری و به هم ریختن دنیا نیستند. 

    واسه همینه که هر چی بشه سریع به سفارت خونه ها حمله میکنن؟!!
    کاش تموم می شد هرچی زودتر...اصلا دوس ندارم روزای انتخاباتی رو.
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • من با صحبت هات موافقم با ضمیمه صحبت های جناب پیران و خانم آرزوهای نجیب. دشمن هیچ غلطی نمی تونه بکنه. این ترس و لرزا هم الکیه.الان دیگه تدابیری که دیگه شده مثل اون موقع نیست مسلما. و این که خدا با ماست.طفلی بعضی از طرفدارای آقای روحانی گرخیدن و هی از سر و کول بپه های ستاد آقای رئیسی بالا میرن و سنگ پرتاب می کنند و بنر آتیش میزنند و با تیغ و کاتر میوفتن به جون بنرهای خودشون تا مظلوم نمایی کنند. بعد کسایی مثل همسر من، بندگان خدا توی کلانتری و نیروی انتظامی باید شب تا صبح دستشون به کثافت کاریا و خراب کاریای اینا بند باشه و از خانواده دور باشن. یه عده آدمی که شبا میریزن بیرون تا صبح لای هم میلولن مرد و زن و فقط رقص و خوشگذرونی توی بعضی ستادهو و صرفا مزاحمت واسه مردم.بعدم که میشه کسایی مثل بعضی هم کلاس های من وقتی باهاشون با ادب و منطق صحبت می کنی میان با بی ادبی صحبت می کنند و میگن حالا حواستون باشه اگر فرد مورد نظرتون رای نیاورد انگ تقلب به کسی نزنید. والا عجب آدمایی پیدا میشن. پرو پرو
    جانا سخن از دل ما میگویی 

    سلاااااام
    دلم برات تنگ شده دکتر :(
    خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟
    واقعا پستتون حرف دل خیلیا بود...
    @فیلو سوفیا 

    یه سری حرف و برچسب کاملا بیخود درست کردین و میچسبونید به بقیه. 
    در جواب دوست عزیزی که گفت مردم با ده هزار تومان از ستاد اقای رییسی برگشتند، هرچند از صحت صحبت شون مطمئن نیستم اما سوالی دارم آیا نزدیک به دو ماه مونده به انتخابات افزایش یارانه افراد تحت پوشش و واریز یارانه به حساب کسانی که یارانه شون قطع شده بود.چه معنی میده؟!  آیا این رای خریدن نیست؟؟  منتها به شیوه رییس جمهور!!!  
    تورو خدا همه چیزو ببینید بعد تهمت بزنید!
    😮😮😮😮😮😮
    عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

    آدم شاخ در میاره از تحلیل ها!! 
    انواع تهمت ها رو میزنین و بعدش میگه طرفداراى روحانی فلان!!! 
    البته خوبه که این انتخابات این شکلی شد و معنای درست منطق و عقل رو متوجه شدیم! 
    خدا همه ما رو عاقبت به خیر کنه! 
    نفیسه نمیخوای حرف بزنی؟
    پاسخ:
    انتخابات اسمش روشه. انتخاب مردمه. چی باید بگم؟ :)

    خوشحالم که شما خوشحالید. امیدوارم چیزی پیش بیاد که انتظار داشتین :)
    آخ
    انقدر خوشحالم که نگو
    گفته بودید bbc توی گوش مردم میخونه که تعدادطرفداری روحانی بیشتره حالا بعد از اعلام نتایج دید بیشتره یانه ؟ مردم شعور دارن و تحت تاثیر کسی نیستن خواهش میکنم جز خودتون اون 23 میلیون هم ببینید
    پاسخ:
    منم خواهش میکنم اون بیشتر از ١٥ میلیون رو ببینید. قبل انتخابات هیچی مشخص نیست. نظر دادن اشتباهه. :)
    :)ما که همیشه زندگیمون تحت تاثیر اون 15 میلیون بوده پس هرگز فراموششون نمیکنیم.ولی مابیشتریم :)))) دی:
    امیدوارم شرایط جوری پیش بره که شما هم خوشحال باشید.
    دل قوی دار... 
    سید عزیزما با زبون روزه رفت مناظره روز آخر.. لباش از تشنگی خشک شده بود / آخراش قشنگ معلوم بود داره میره و فشارش افتاده.. به مامان گفتم روزه است ها.. گفت مگه دیوونه باشه همچو روزی روزه بگیره! لیوان آبش دست نخورده موند.. گفته بود روزه گرفتم که مواظب زبانم باشم...
    اسیر تیر تهمت شد ولی نامردی نکرد.. 

  • خواننده قدیمی
  • مساله انتخابات اصلا شخص محور نیست که من به قول شما دخترخاله روحانی باشم یا رییسی مساله توانایی مدیریت که توانایی مدیریت با مذهبی بودن متفاوته وهیچ نسبت مستقیمی بینش این دومورد نیست باید قبول کنیم امروز دوره ابوعلی سیناها و خیام ها گذشته که یک فرد درتمام امور متخصص بود رییس جمهورقطعا نمیتونه در تمام امور متخصص باشه هنر بک رییس جمهورخوب مدیریت متخصص هاست واین متخصص ها ازدایره اطرافیان ان شخص انتخاب میشوند متاسفانه اطراف اقای رییسی رو افراد نابخردگرفتند که کاش ایشون متوجه این اتفاق میشدند من حق دارم ازکسی دفاع کنم که وزیرش پارس جنوبی میسازه ارزویی برابری برداشت باقطر را محقق میکنه تا فردی که 13دکل گم میکنه وزیری که تورم راکنترل میکنه نه کسی که تورم را به45درصد میرسونه شما که خودتون در بخش پزشکی فعالید بایدبهترخدمات وزیربهداشت را بشناسید من سال91بیش از5داروخانه رادرشهرمشهد به دنبال قرص کلیدینیوم سی گشتم و نهایتا یک منصف بادفترچه1ورق ب من داد پدر من میگرن دارند ارگوتامین سی که ساده ترین داروی میگرن است نایاب بود ان هم در کلانشهری مثل مشهد داروهای بیماران سرطانی و لوازم اندوسکوپی و فیلترهای دیالیز که دیگر رویابود
  • خواننده قدیمی
  • کاش انقدر سیاست مخلوط دین نبود مذهب از ما مدیرنمیسازد که نمونه عینی این حرف مقایسه کشورهای اسلامی و اروپایی است باید بپذیریم انها مدیریت بهتری دارند ازحداقل ها حداکثراستفاده را میکنند انچه جامعه دیندار من شعارمی دهد انها سالهاست که به ان عمل کرده اندچون مدیریت خوبی داشتند
    کاش قبول کنیم نماز و روزه تدبیر نمیاورد حتی پاکدست هم نمیکندکه انقدر بوده اند درابتدای دین که پشت پیغمبرنماز خواندند که برادر علی بودند اما به بیت المال چشم داشتند.
    من سال گذشته همین موقع با سخنان اقای رییسی احیا داشتم در شب های قدر اما امروز به واسطه اطرافیانشان ذره ای به صلاحیت ایشان در امر ریاست جمهوری اعتمادنکردم کاش بپذیریم جریان مخالف هم دین دارد اسلام می فهمد
    کاش انقدر دین و سیاست مامخلوط نبود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">