ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

ضربان ِ لبخندهایت

از هرچه در خیال ِ من آمد نکوتری

صد . شصت . هفت

شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹ ب.ظ
خیلی حرفها داشتم برا زدن. میخواستم در مورد محرم یک پست بنویسم . در مورد بعضی رفتارهای اصطلاحا روشن فکرانه ی نسل خودم که داره گند میزنه به همه چیز. یه سری ژست ، درسته صرفا ژست ، روشنفکرانه که داره با نفهمی تمام تمام اعتقادات نیم بند نسل من رو از نسل بعد دریغ میکنه.
واقعا گاهی متاسف میشم برا نسل بعد از خودم. ما ها آدمایی بودیم که پدر و مادر هامون برا اعتقاداتشون همه چیزشون رو دادند. ما این شدیم با تمام تربیت های درست و غلطمون این شدیم! یه سری آدم که داره همه چیزش رو میده که صرفا اعتقادش رو از بین ببره.
متاسفم برا نسل بعد که آدمای اسما فرهیخته اش امثال ما هستند و ما قراره تربیتشون کنیم. متاسفم که نسل بعد از ما هیچ تقدسی نداره. هیچ المانی نداره. هیچ پناهگاهی نداره. نسلی که اگه دلش بگیره نمیدونه به کی باید پناه ببره.
گاهی وقتا که از همه ی دنیا میرنجم فقط به این امید زنده میمونم که میدونم خدا هست و دوسم داره. ساعتها رو تختخواب بالشتم خیس میشه و با خدا حرف میزنم.... نمیدونم در آینده دخترم باید تو این موقعیت ها چیکار کنه و این آزارم میده...
بیاید هرچقدر روشن فکر. هر چقدر تحصیل کرده. هرچقدر آسیب شناس اجتماع و محرم و دین و فلان و بسار ! هرچقدر خوووب! بیاید مقدساتمون رو ازمون دریغ نکنید. بذارید با همین اعتقادات نیم بندمون بمونیم...
ازتون عاجزانه واقعا عاجزانه تقاضا دارم بیاید و اسم امام حسین رو بدون پیشوند به کار نبرید. شاید دل یه نفر برنجه از این خطاب بی مبالات شما. شاید یه نفر این اسم براش تقدس داره و دوست نداره با خوندن شما تقدساتش جلوش خرد بشه... بیاید به حقوق هم احترام بذاریم.

+میخواستم در مورد فروشنده بنویسم ولی خب حسش نیست. همون طور که در مورد ابد و یک روز حسش نبود! :دی
++همین!
  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹ ب.ظ
  • Elanor :)

نظرات  (۱۳)

کافیه توی همین بلاگ یه چرخ بزنی...
من گاهی مادرایی با تیپ و قیافه و به قول خودشون اعتقادات امروزی و روشنفکرانشونو میبینم به نسل بعد افسوس میخورم...
پاسخ:
باز اینجا خوبه به خدا ! من اینستا میرم کلا از زندگیم سیر میشم :|
حرفاتو لایک و تایید می‌کنم
و متاسفم

منم حسشو نداشتم از فروشنده بنویسم
همین.
پاسخ:
خیلی هم کامنت خوبی بود  :دی
اینستا نرو.
خیلی هم منطقی.

:دی
پاسخ:
آیا پاک کردن صورت مسئله کار خوبی است؟
:دی
  • داداش مهدی
  • استخوان است در گلو... ژست روشنفکریی که حتی ژست هم نیست، اداهای تقلیدی ماقبل مسئله!
    عمده ش هم از افراد مشهور جامعه تزریق میشه به مردم...
    پاسخ:
    متاسفانه...
  • عارفه هستم
  • ببین شاید مسخره باشه من که هنوز ازدواج نکردم این قدر الان جامعه داره وحشتناک می شود جدی جدی غصه تربیت بچه های اینده ام و می خورم 
    هر چه قدر هم می گذره تربیت سخت تر می شود
    پاسخ:
    مسخره نیست جدا دغدغه است ...
  • رگـ ـهــا
  • اه اه چقد عقب مونده و روشن نفکری! :/ 
    پاسخ:
    تاریک فکر حتی :|
  • مستر نیمــا
  • از کجا کعلوم دختر میشه که بهش بگی؟
    بزنه یه سه قلو پسر گیرت بیاد متنت خراب شه :دی
    پاسخ:
    جا داره تندیس بلورین در مثل مناقشه بکن های بلاگستان رو هم تقدیم کنیم به همین کامنت :))
  • گیسو کمند
  • بیشتر حرص آدم از خانواده هاییِ که پدر و مادر مذهبی ولی بچه ها از هفت دولت آزاد آخه چرا این همه فاصله!!!!!

    محرم و امام حسین داره ختم میشه به طبل و زنجیر و سنج اونم وقت و بی وقت , هر کس و ناکس....

    کوچه ی ما ماه رمضون هیشکی سحری بلند نمیشه ولی محرم که میاد تا آخر شب طبل میزنن ( دلشون دی جی میخواد به اسم امام حسین تفریح میکنن )

    تازه جالبه که میگن جلوشونو نگیرید اعتراض هم نکنید شاید به برکت این مجالس ( مجالس بزم محرمی) آدم شدن یازده ماه آدم نیست بیاد توی ده روز از یه ماه آدم بشه اونم با هر کاری!!!!

    واقعاً منم نگران بچه هام میشم وقتی هم نسلهامو میبینم اصلاً وقتی به یکی دو نسل بعد از خودمون فکر میکنم دلم خییییلی میگیره...

    پاسخ:
    چی بگم که نگفتن بهتره...
  • زهرای قدیمی!
  • سلام
    موافقم باهات
    ما که اونطوری بزرگ شدیم این شدیم
    اونا ک اینطوری بزرگ بشن چی می شن !!
    منظورم رو رسوندم عایا؟!
    پاسخ:
    پارسال دوست امسال آشنا...
    :)
    دلم برا اون روزا تنگ شده زهرا... :(
  • د‌ل‌باخته ..
  • بی لشگریم، حوصله شرح قصه نیست...
    پاسخ:
    ...
    :(
    آقا شما الی‌ـای بلاگفا خیلی زیاد بودین من قاطی کردم :/ ولی مطمئنم تو رو میخوندم
    پاسخ:
    من الی نیستم عزیزم. نفیسه هستم ملقب به الانور :)
    بازم مطمئنم میخوندمت! ضربان لبخندهایت.. 
    پاسخ:
    :)

    در پاسخ به کامنت خصوصی کاملا حق با شماست :))
    بابا من هر چی میگم همه میگن زشته نگو! من دختر بیس ساله پاشم برم بدن اونقد بد حجاب سینه زن آمپولیا رو ببینم آخه!!! باو آدم از یه سمت میگه زشته جکه ولی بخدا این جکای تو اینستا ریخته دردای جامعه اس. هیچکی به حرف من گوش نمیده! هیشکی منو دوس نداره! :+/
    پاسخ:
    چی بگم واللا
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">